Felszámolják a buszt (időre) gyártani nem képes Ikarus Egyedit, amely a naptárat sem ismeri

Megkezdődött annak a buszgyártónak a felszámolása, amely arról híresült el, hogy nem szállította le a BKV-nak és a Volánbusznak a megrendelt 180 csuklóst. Október 8-ától a cég felelős vezetője az állami tulajdonú Nemzeti Reorganizációs Nonprofit Kft. felszámolóbiztosa.

  • HVG HVG
Felszámolják a buszt (időre) gyártani nem képes Ikarus Egyedit, amely a naptárat sem ismeri

Mint a HVG elsőként megírta, a hitelezők nem fogadták el azt a faramuci csődegyezségi ajánlatot, amelyben a cég hét év múlvára, ráadásul éppen egy harmincnapos hónap 31. napjára ígérte adósságainak megtérítését. De még azt sem mindenkinek: a mintegy 15 milliárd forintnyi követelésnek csak a kisebb részét ismerte el jogosnak – a kényszerhitelezők bíróságon kereshetik az igazukat. Az Ikarus Egyedi által is jogosnak tekintett tartozáshalmaz legnagyobb tétele a Mészáros Lőrinc befolyása alatt álló MKB Banknak járó csaknem 4 milliárd forint. És persze a – felcsúti milliárdossal csak névrokonságban álló – buszgyártulajdonos, Mészáros Csaba többi érdekeltsége is a protekciósok között lett volna.

A csődegyezség meghiúsulása után most megindult felszámolási eljárásnak is fontos kérdése lehet azonban, hogy az Ikarus Egyedinek milyen kapcsolata van az ugyancsak Mészáros Csaba által birtokolt Evopro Holdinggal, amelyből a tulajdonos tavaly több mint 5 milliárd forint osztalékot vett ki. A csődbe navigált buszgyártó legértékesebb termelőeszközei ugyanis az elmúlt években sorra Mészáros Csaba más érdekeltségeihez kerültek – ha ezeket a tranzakciókat a vizsgálat rosszhiszeműnek találja, az valamelyest növelheti a cégvagyont, amely jelenleg csak a követelések körülbelül tizedére nyújt fedezetet.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Mikor jó egy céges hitelajánlat?

Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.