Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Megkezdődött annak a buszgyártónak a felszámolása, amely arról híresült el, hogy nem szállította le a BKV-nak és a Volánbusznak a megrendelt 180 csuklóst. Október 8-ától a cég felelős vezetője az állami tulajdonú Nemzeti Reorganizációs Nonprofit Kft. felszámolóbiztosa.
Mint a HVG elsőként megírta, a hitelezők nem fogadták el azt a faramuci csődegyezségi ajánlatot, amelyben a cég hét év múlvára, ráadásul éppen egy harmincnapos hónap 31. napjára ígérte adósságainak megtérítését. De még azt sem mindenkinek: a mintegy 15 milliárd forintnyi követelésnek csak a kisebb részét ismerte el jogosnak – a kényszerhitelezők bíróságon kereshetik az igazukat. Az Ikarus Egyedi által is jogosnak tekintett tartozáshalmaz legnagyobb tétele a Mészáros Lőrinc befolyása alatt álló MKB Banknak járó csaknem 4 milliárd forint. És persze a – felcsúti milliárdossal csak névrokonságban álló – buszgyártulajdonos, Mészáros Csaba többi érdekeltsége is a protekciósok között lett volna.
A csődegyezség meghiúsulása után most megindult felszámolási eljárásnak is fontos kérdése lehet azonban, hogy az Ikarus Egyedinek milyen kapcsolata van az ugyancsak Mészáros Csaba által birtokolt Evopro Holdinggal, amelyből a tulajdonos tavaly több mint 5 milliárd forint osztalékot vett ki. A csődbe navigált buszgyártó legértékesebb termelőeszközei ugyanis az elmúlt években sorra Mészáros Csaba más érdekeltségeihez kerültek – ha ezeket a tranzakciókat a vizsgálat rosszhiszeműnek találja, az valamelyest növelheti a cégvagyont, amely jelenleg csak a követelések körülbelül tizedére nyújt fedezetet.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.