Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Törölte az Adidas uniós védjegyét az EU Törvényszéke.
Az ok meglehetősen egyszerű: a német cég nem tudta bizonyítani, hogy e védjegy a használata révén az EU területének egészén megszerezte volna a megkülönböztető képességet.
Amikor 2014-ben az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatala (EUIPO) lajstromozta a védjegyet, bejelentési kérelmében az Adidas úgy írta azt le, mint három párhuzamos, egymástól egyenlő távolságra lévő, egyenlő szélességű sávból álló védjegyet, amely sávok bármilyen irányban felvihetők a termékre.
2016-ban azonban a belga Shoe Branding Europe BVBA nevű cég benyújtott egy törlési kérelmet, mondván a védjegy nem rendelkezett – sem önmagában vett, sem használat révén megszerzett – megkülönböztető képességgel. (Valamely védjegy megkülönböztető képessége azt jelenti, hogy a védjegy alkalmas a védjegybejelentésben szereplő áruk adott vállalkozástól származóként történő beazonosítására, és így ezen áruknak más vállalkozások áruitól való megkülönböztetésére – a szerk.) Ekkor az EUIPO törölte is a védjegyet, amit – hiába az Adidas tiltakozása – mai ítéletében jóváhagyott az EU Törvényszéke is.
A döntés szerint a szóban forgó védjegy nem mintavédjegy, amely szabályosan ismétlődő elemek sorozatából állna, hanem egy közönséges ábrás védjegy. Éppen ezért az olyan alakokban történő használat, amely a védjegy alapvető jellemzőit – például a színsémát (fehér alapon fekete sávok) – illetően eltér annak lajstromozott alakjától, nem vehető figyelembe – vélte a Törvényszék, amely szerint emiatt az EUIPO helyesen zárt ki a vizsgálatból az adidas által szolgáltatott több bizonyítékot is, amiatt, hogy azok más megjelölésekre – különösen olyan megjelölésekre, amelyeken a színséma fordított volt (fekete alapon fehér sávok) – vonatkoztak.
Végül a Törvényszék megállapította azt is, hogy az EUIPO nem vétett értékelési hibát, amikor úgy vélte, hogy az Adidas nem bizonyította, hogy a szóban forgó védjegyet az Unió területének egészén használták, és az a használata révén e terület egészén megszerezte a megkülönböztető képességet. Az Adidas által szolgáltatott bizonyítékok közül ugyanis egyedül azok a bizonyítékok rendelkeztek némi relevanciával, amelyek mindössze öt tagállamra vonatkoztak, és a jelen esetben azok nem voltak kivetíthetők az EU területének egészére.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
David Zucker, a Naked Gun rendezője biztosan nem nézi meg a Liam Neesonnal készült negyedik részt, mert az szerinte ötlettelen másolat lesz csupán. A ZAZ-trió egyharmadával Leslie Nielsen fingógépéről, a pilótás pedofilpoénokról, a Top Secret bukásáról és O.J. Simpsonról is beszélgettünk. És persze a Csupasz pisztoly 4-ről, amiből kihagyták.
Nem világos, hogy a leginkább szablyacsörgetésnek tekinthető kereskedelmi háború átmegy egy langymeleg állapotba, vagy augusztus elsején totális káosz lesz a vége.
Vajon eljön az idő, amikor a boltok nekünk fizetnek majd azért, hogy náluk vásároljunk? Nem tudni, de tény, történelem során volt néhány furcsa példa arra, mi miért került kevesebbe és ennek mi lett a következménye. Elek Péter hozott is párat a Duma Aktuál közönségének.