Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Törölte az Adidas uniós védjegyét az EU Törvényszéke.
Az ok meglehetősen egyszerű: a német cég nem tudta bizonyítani, hogy e védjegy a használata révén az EU területének egészén megszerezte volna a megkülönböztető képességet.
Amikor 2014-ben az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatala (EUIPO) lajstromozta a védjegyet, bejelentési kérelmében az Adidas úgy írta azt le, mint három párhuzamos, egymástól egyenlő távolságra lévő, egyenlő szélességű sávból álló védjegyet, amely sávok bármilyen irányban felvihetők a termékre.
2016-ban azonban a belga Shoe Branding Europe BVBA nevű cég benyújtott egy törlési kérelmet, mondván a védjegy nem rendelkezett – sem önmagában vett, sem használat révén megszerzett – megkülönböztető képességgel. (Valamely védjegy megkülönböztető képessége azt jelenti, hogy a védjegy alkalmas a védjegybejelentésben szereplő áruk adott vállalkozástól származóként történő beazonosítására, és így ezen áruknak más vállalkozások áruitól való megkülönböztetésére – a szerk.) Ekkor az EUIPO törölte is a védjegyet, amit – hiába az Adidas tiltakozása – mai ítéletében jóváhagyott az EU Törvényszéke is.
A döntés szerint a szóban forgó védjegy nem mintavédjegy, amely szabályosan ismétlődő elemek sorozatából állna, hanem egy közönséges ábrás védjegy. Éppen ezért az olyan alakokban történő használat, amely a védjegy alapvető jellemzőit – például a színsémát (fehér alapon fekete sávok) – illetően eltér annak lajstromozott alakjától, nem vehető figyelembe – vélte a Törvényszék, amely szerint emiatt az EUIPO helyesen zárt ki a vizsgálatból az adidas által szolgáltatott több bizonyítékot is, amiatt, hogy azok más megjelölésekre – különösen olyan megjelölésekre, amelyeken a színséma fordított volt (fekete alapon fehér sávok) – vonatkoztak.
Végül a Törvényszék megállapította azt is, hogy az EUIPO nem vétett értékelési hibát, amikor úgy vélte, hogy az Adidas nem bizonyította, hogy a szóban forgó védjegyet az Unió területének egészén használták, és az a használata révén e terület egészén megszerezte a megkülönböztető képességet. Az Adidas által szolgáltatott bizonyítékok közül ugyanis egyedül azok a bizonyítékok rendelkeztek némi relevanciával, amelyek mindössze öt tagállamra vonatkoztak, és a jelen esetben azok nem voltak kivetíthetők az EU területének egészére.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.