szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A váltás nemcsak a környezetnek, de a légi iparnak is jót tenne, amely csak tavaly mintegy 51 ezer milliárdot költött üzemanyagra.

A brit fapados légitársaság, az EasyJet egy amerikai startuppal, a Wright Electrickel együttműködve dolgozik egy olyan elektromos meghajtású repülőn, amelyet a 300 mérföld, avagy 483 kilométernél rövidebb távokon lehetne alkalmazni – írja a CNBC.

„Mindenki azt mondja, hogy meg fog történni, a kérdés csak az, hogy mikor. Én abból az időből jöttem, amikor az elektromos repülőgép elképzelhetetlen volt, ám ma már egyáltalán nem az” – mondta Gary Smith, az EasyJet vezető mérnöke. A mostani céldátum egyébként 2027, ekkora kerülhetnek be a fapados légitársaság flottájába az e-repülők.

A lépés nemcsak környezetvédelmi szempontok miatt lenne fontos lépés: a légitársaságok tavaly 180 milliárd dollárt, azaz mintegy 51 ezer milliárd forintot költöttek üzemanyagokra, ami idén elérheti a 206 milliárd dollárt is. Mindez azt jelenti, hogy a cégek költségeinek immár a negyedét az üzemanyag adja.

És persze a környezetvédelem sem utolsó: a légi ipar jelenleg a szén-dioxid-kibocsátás 2 százalékáért felel, az e-repülők szennyezése pedig nagyjából a nullával lenne egyenlő.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!