Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A váltás nemcsak a környezetnek, de a légi iparnak is jót tenne, amely csak tavaly mintegy 51 ezer milliárdot költött üzemanyagra.
A brit fapados légitársaság, az EasyJet egy amerikai startuppal, a Wright Electrickel együttműködve dolgozik egy olyan elektromos meghajtású repülőn, amelyet a 300 mérföld, avagy 483 kilométernél rövidebb távokon lehetne alkalmazni – írja a CNBC.
„Mindenki azt mondja, hogy meg fog történni, a kérdés csak az, hogy mikor. Én abból az időből jöttem, amikor az elektromos repülőgép elképzelhetetlen volt, ám ma már egyáltalán nem az” – mondta Gary Smith, az EasyJet vezető mérnöke. A mostani céldátum egyébként 2027, ekkora kerülhetnek be a fapados légitársaság flottájába az e-repülők.
A lépés nemcsak környezetvédelmi szempontok miatt lenne fontos lépés: a légitársaságok tavaly 180 milliárd dollárt, azaz mintegy 51 ezer milliárd forintot költöttek üzemanyagokra, ami idén elérheti a 206 milliárd dollárt is. Mindez azt jelenti, hogy a cégek költségeinek immár a negyedét az üzemanyag adja.
És persze a környezetvédelem sem utolsó: a légi ipar jelenleg a szén-dioxid-kibocsátás 2 százalékáért felel, az e-repülők szennyezése pedig nagyjából a nullával lenne egyenlő.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Kilátogatott még a pályára Anya Taylor-Joy, de a magyar celebek is képviseltették magukat Liptai Claudiától Dobó Katáig.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.