szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Drágább lett a kerozin, és éleződött a verseny.

A magasabb költségszint miatt százmillió eurós veszteséget jelentett a június 30-ával zárult első pénzügyi fél évben a Lufthansa Csoport – derül ki a légitársaság honlapján kedden közölt eredménykimutatásból.

Az eredmények szerint a csoport az előző év azonos időszakához képest 3 százalékkal 18,5 milliárd euróra növelte teljes árbevételét, a költségszint ugyanakkor ennél nagyobb mértékben, 7 százalékkal emelkedett, és 18,2 milliárd eurót tett ki. A kiigazított üzemi eredmény a tavalyi első félévi eredményhez képest 60 százalékot csökkent és 418 millió eurót tett ki. A csoport a 2019-es pénzügyi év első felét 116 millió eurós adózott veszteséggel zárta az egy évvel korábbi 713 milliós nyereség után.

A taglégitársaságok közül a Lufthansa 403 milliós (-43 százalék) üzemi eredményt mutatott fel, a Swiss 215 millió eurót (-23 százalék) termelt, az Austrian Airlines pedig 55 milliós veszteséggel üzemelt az egy évvel korábbi szolid, 9 milliós nyereség után.

A diszkont forgalmat bonyolító Eurowings, illetve az ide sorolt Brussels Airlines tovább növelte veszteségét a tavalyi évhez képest, a 2018. első félévi 270 millió eurós veszteség idén az első fél évben 274 millió euróra növekedett.

Carsten Spohr, a Lufthansa Csoport elnök-vezérigazgatója elsősorban a kiéleződő versenyt és a 450 millió euróval megugró kerozinköltségeket okolta, és jelezte, hogy több intézkedést is hoztak már, amelyek javítják majd a cég nyereségességét. Ezek között szerepel az Eurowings átalakítása, a légitársaság átadja minden hosszú távú járatát a Lufthansának, és csak az Európán belüli, közvetlen, úgynevezett point-to-point forgalomért lesz felelős.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!