Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Kilencszáz pilótát és légiutas-kísérőt bocsát el az ír Ryanair, mert a súlyos szoftverhibák miatt nem érkeznek meg a megrendelt Boeing–737 Max gépek.
Önhibáján kívül komoly bizonytalanságba került a Ryanair – olvasható az e heti HVG-ben. A diszkont-légitársaság ugyanis arra a Boeing–737 Max típusra alapozta többéves fejlesztési terveit, amelynek példányai hónapok óta a földön vesztegelnek, mert a vizsgálatok szerint két tragikus légi balesetet is részben az idézett elő, hogy nem működött megfelelően az átesést megakadályozó szoftverük.
A költséglefaragást talán mindennél többre tartó Michael O'Leary 135 Maxot rendelt, ezek közül az első ötnek ezekben a hetekben kellene megérkeznie. Aligha fognak, s ha meg is jönnek, nem állhatnak forgalomba, amíg az amerikai repülési hatóság – várhatóan 2019 végén vagy 2020 első felében – nem fogadja el az új szoftvereket, s nem engedélyezi a típus visszatérését. Addig marad a Ryanairnél a bizonytalanság, a géphiány, miközben a Maxok helyére kényszerből beállított gépek jóval nagyobb költségekkel üzemelnek.
Aligha vigasztalja a Ryanairt, hogy a gondjaival nincs egyedül. A Boeingeket használó amerikai légitársaságok folyamatosan törlik járataikat. Az American naponta 115, a SouthWest 150 járatot nem indít, a Unitednál pedig azzal számolnak, hogy november elejéig összesen ötezer járatot lesznek kénytelenek törölni.
További részletek az e heti HVG Gazdaság rovatában.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.