Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Kilencszáz pilótát és légiutas-kísérőt bocsát el az ír Ryanair, mert a súlyos szoftverhibák miatt nem érkeznek meg a megrendelt Boeing–737 Max gépek.
Önhibáján kívül komoly bizonytalanságba került a Ryanair – olvasható az e heti HVG-ben. A diszkont-légitársaság ugyanis arra a Boeing–737 Max típusra alapozta többéves fejlesztési terveit, amelynek példányai hónapok óta a földön vesztegelnek, mert a vizsgálatok szerint két tragikus légi balesetet is részben az idézett elő, hogy nem működött megfelelően az átesést megakadályozó szoftverük.
A költséglefaragást talán mindennél többre tartó Michael O'Leary 135 Maxot rendelt, ezek közül az első ötnek ezekben a hetekben kellene megérkeznie. Aligha fognak, s ha meg is jönnek, nem állhatnak forgalomba, amíg az amerikai repülési hatóság – várhatóan 2019 végén vagy 2020 első felében – nem fogadja el az új szoftvereket, s nem engedélyezi a típus visszatérését. Addig marad a Ryanairnél a bizonytalanság, a géphiány, miközben a Maxok helyére kényszerből beállított gépek jóval nagyobb költségekkel üzemelnek.
Aligha vigasztalja a Ryanairt, hogy a gondjaival nincs egyedül. A Boeingeket használó amerikai légitársaságok folyamatosan törlik járataikat. Az American naponta 115, a SouthWest 150 járatot nem indít, a Unitednál pedig azzal számolnak, hogy november elejéig összesen ötezer járatot lesznek kénytelenek törölni.
További részletek az e heti HVG Gazdaság rovatában.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az orosz és az amerikai elnök várhatóan a jövő héten tárgyal egymással.
A magyar gazdaságban is az autóipar volt a legfőbb vesztese a tavalyi évnek – derül ki a HVG toplistáiból.