Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Ez az üzem lehet a British American Tobacco egyik legnagyobb nikotinpárnagyára a világon.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter is ott volt, amikor átadták az első új gyártósort a British American Tobacco (BAT) pécsi gyárában. Több mint 7,5 milliárd forintos pályázatról van szó.
A miniszter az ünnepségen azt mondta, "megtisztelő, hogy a világ egyik legnagyobb vállalata Magyarország és a magyar vállalatok mellett tette le a voksát, amikor idehozta ezt az újabb beruházását is, amivel a pécsi gyár lett a BAT harmadik legnagyobb egysége Európában".
"Több okból is Pécset találtuk a legalkalmasabbnak erre a fejlesztésre. Az egyik az a széles körű szakértelem, amellyel a magyar kollégák eddig három, most pedig már négy teljesen különböző típusú termék gyártását is lehetővé teszik" – hangsúlyozta Bernd Meyer, a BAT Európai és Észak-Afrikai Régió gyártásért felelős igazgatója. Beszédében elmondta, most egy gyártósor működik, de 2020 végéig további 5 gyártósor telepítését tervezik.
Kiemelte, hogy a BAT célja, hogy a fejlesztés végére több mint 100 munkahelyet teremthessenek, és ezzel a pécsi gyár lehessen a BAT egyik legnagyobb nikotinpárnagyára a világon. A termékek exportra készülnek, megcélozva az észak-európai, valamint a német, az osztrák, a cseh, illetve a svájci piacokat. Jövőre a gyár termelésének volumenét 3,5-szeresére tervezik növelni – derül ki a gyár közleményéből.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.