szerző:
hvg.hu
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Tavaly decemberben 223 milliárd forint értékben vásároltak a magyar fogyasztók a hazai kiskereskedelemben, ami az éves összforgalom 10%-a, és 3%-kal több, mint egy évvel korábban. A magyarok 83%-a karácsony előtt 1-2 héttel vásárolja meg ajándékcsomagjait, jellemzően családtagok számára, derül ki a Nielsen kutatásából.

A közlemény szerint a teljes kiskereskedelmi éves költés egyötöde (421 milliárd forint) az ünnepi, azaz a november-decemberi időszakra koncentrálódik; ennek négyötöde élelmiszer, derül ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből. Ami a boltválasztást illeti, az ünnepekkor a hipermarketek kimagasló szerephez jutnak, az értékbeli forgalom 27%-át itt bonyolítjuk az ünnepi szezonban.

Az élelmiszerek között tarol a pezsgő az ünnepek alatt: az éves értékbeli forgalom 44 százalékát hozza be. A praliné is dobogós: az éves értékbeli értékesítés egyharmada az ünnepi szezonban történik, és ennek a hipermarketek a nagy nyertesei: az eladások mintegy 40%-a náluk zajlik. A szeszes italok bronzérmesek: az éves értékbeli forgalom egynegyede a karácsonyé.

A vegyi áruknál a parfüm, az after shave és a kézápolási termékek vezetik az ünnepi szezon eladási toplistáját értékben: a parfümök éves értékesítésének kétötöde az év végére esik. A kategória abszolút nyertesei a drogériák, az eladások 90+%-a itt történik.

A karácsony egyik slágerterméke az ajándékcsomag. A Nielsen felmérése szerint minden harmadik magyar vásárolt már belőle, a nők valamelyest nagyobb arányban (37-29 százalék a nők javára), és leginkább a 30-39 éves korosztály favorizálja ezt az ajándékopciót. Budapesten és környékén, valamint Délkelet-Magyarországon különösen kelendőek, leginkább a legalább középfokú végzettséggel rendelkezők körében.

Ajándékcsomagot is sokan vesznek hipermarketekben: minden hetedik fogyasztó. Az is kiderült, a magyar fogyasztók közel felét befolyásolja, hogy az adott üzletben az ajándékcsomagok széles választékából tudjon vásárolni, különösen igaz ez a hipermarketekre és drogériákra.

A szépségápolási termékek ajándékcsomagjait vizsgálva kiegyenlített arányban találunk férfi és női termékeket. A tusfürdő az egyik legsikeresebb és leggyakrabban előforduló elem (másfél milliárd forint értékben fogy belőle), ezt követi a dezodor (egymilliárdért) és a testápoló (közel félmilliárd forint).

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
hvg.hu Kult

Értelmet adunk a karácsonynak – a hvg.hu téli könyvajánlója

Az egyik legszimpatikusabb karácsonyi szokást Izlandon művelik: szenteste könyveket ajándékoznak egymásnak, majd az éjszakát olvasással töltik. Ez a hagyomány a második világháború óta tartja magát. Ennél jobb karácsonyt mi sem tudunk elképzelni, ezért összegyűjtöttünk néhány tippet, hogy jó társaságban töltsék az ünnepeket.

Karácsony: minden kompromisszumra kész vagyunk, hogy Budapesten maradjon a Természettudományi Múzeum

Karácsony: minden kompromisszumra kész vagyunk, hogy Budapesten maradjon a Természettudományi Múzeum

Koronavírus: 830-ra emelkedett a fertőzöttek, 25-re pedig a halálos esetek száma Kínában

Koronavírus: 830-ra emelkedett a fertőzöttek, 25-re pedig a halálos esetek száma Kínában

Annyian dobták ki a Windows 7-et, hogy 7 év kihagyás után beindult a pc-piac

Annyian dobták ki a Windows 7-et, hogy 7 év kihagyás után beindult a pc-piac

Orbán: Jó esély van az együttműködésre a mérsékelt iszlám pártokkal

Orbán: Jó esély van az együttműködésre a mérsékelt iszlám pártokkal

Természetközeli készházakat kínál egy japán cég

Természetközeli készházakat kínál egy japán cég

Ahány foka, annyiféle: izgalmas lépcsőt barkácsolt a MÁV Tatán

Ahány foka, annyiféle: izgalmas lépcsőt barkácsolt a MÁV Tatán