szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Tavaly decemberben 223 milliárd forint értékben vásároltak a magyar fogyasztók a hazai kiskereskedelemben, ami az éves összforgalom 10%-a, és 3%-kal több, mint egy évvel korábban. A magyarok 83%-a karácsony előtt 1-2 héttel vásárolja meg ajándékcsomagjait, jellemzően családtagok számára, derül ki a Nielsen kutatásából.

A közlemény szerint a teljes kiskereskedelmi éves költés egyötöde (421 milliárd forint) az ünnepi, azaz a november-decemberi időszakra koncentrálódik; ennek négyötöde élelmiszer, derül ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből. Ami a boltválasztást illeti, az ünnepekkor a hipermarketek kimagasló szerephez jutnak, az értékbeli forgalom 27%-át itt bonyolítjuk az ünnepi szezonban.

Az élelmiszerek között tarol a pezsgő az ünnepek alatt: az éves értékbeli forgalom 44 százalékát hozza be. A praliné is dobogós: az éves értékbeli értékesítés egyharmada az ünnepi szezonban történik, és ennek a hipermarketek a nagy nyertesei: az eladások mintegy 40%-a náluk zajlik. A szeszes italok bronzérmesek: az éves értékbeli forgalom egynegyede a karácsonyé.

A vegyi áruknál a parfüm, az after shave és a kézápolási termékek vezetik az ünnepi szezon eladási toplistáját értékben: a parfümök éves értékesítésének kétötöde az év végére esik. A kategória abszolút nyertesei a drogériák, az eladások 90+%-a itt történik.

A karácsony egyik slágerterméke az ajándékcsomag. A Nielsen felmérése szerint minden harmadik magyar vásárolt már belőle, a nők valamelyest nagyobb arányban (37-29 százalék a nők javára), és leginkább a 30-39 éves korosztály favorizálja ezt az ajándékopciót. Budapesten és környékén, valamint Délkelet-Magyarországon különösen kelendőek, leginkább a legalább középfokú végzettséggel rendelkezők körében.

Ajándékcsomagot is sokan vesznek hipermarketekben: minden hetedik fogyasztó. Az is kiderült, a magyar fogyasztók közel felét befolyásolja, hogy az adott üzletben az ajándékcsomagok széles választékából tudjon vásárolni, különösen igaz ez a hipermarketekre és drogériákra.

A szépségápolási termékek ajándékcsomagjait vizsgálva kiegyenlített arányban találunk férfi és női termékeket. A tusfürdő az egyik legsikeresebb és leggyakrabban előforduló elem (másfél milliárd forint értékben fogy belőle), ezt követi a dezodor (egymilliárdért) és a testápoló (közel félmilliárd forint).

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
hvg.hu Kult

Értelmet adunk a karácsonynak – a hvg.hu téli könyvajánlója

Az egyik legszimpatikusabb karácsonyi szokást Izlandon művelik: szenteste könyveket ajándékoznak egymásnak, majd az éjszakát olvasással töltik. Ez a hagyomány a második világháború óta tartja magát. Ennél jobb karácsonyt mi sem tudunk elképzelni, ezért összegyűjtöttünk néhány tippet, hogy jó társaságban töltsék az ünnepeket.

Videón is látható, ahogy egy Ford Mustanggal tetőre borulnak Nyíregyházán

Videón is látható, ahogy egy Ford Mustanggal tetőre borulnak Nyíregyházán

Milliós nézettséget hozott egy túlságosan is ragaszkodó panda videója

Milliós nézettséget hozott egy túlságosan is ragaszkodó panda videója

Ausztriában 200 millió eurót költenek a távoktatásban tanulókra, hogy behozzák a lemaradást

Ausztriában 200 millió eurót költenek a távoktatásban tanulókra, hogy behozzák a lemaradást