Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Tavaly decemberben 223 milliárd forint értékben vásároltak a magyar fogyasztók a hazai kiskereskedelemben, ami az éves összforgalom 10%-a, és 3%-kal több, mint egy évvel korábban. A magyarok 83%-a karácsony előtt 1-2 héttel vásárolja meg ajándékcsomagjait, jellemzően családtagok számára, derül ki a Nielsen kutatásából.
A közlemény szerint a teljes kiskereskedelmi éves költés egyötöde (421 milliárd forint) az ünnepi, azaz a november-decemberi időszakra koncentrálódik; ennek négyötöde élelmiszer, derül ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből. Ami a boltválasztást illeti, az ünnepekkor a hipermarketek kimagasló szerephez jutnak, az értékbeli forgalom 27%-át itt bonyolítjuk az ünnepi szezonban.
Az élelmiszerek között tarol a pezsgő az ünnepek alatt: az éves értékbeli forgalom 44 százalékát hozza be. A praliné is dobogós: az éves értékbeli értékesítés egyharmada az ünnepi szezonban történik, és ennek a hipermarketek a nagy nyertesei: az eladások mintegy 40%-a náluk zajlik. A szeszes italok bronzérmesek: az éves értékbeli forgalom egynegyede a karácsonyé.
A vegyi áruknál a parfüm, az after shave és a kézápolási termékek vezetik az ünnepi szezon eladási toplistáját értékben: a parfümök éves értékesítésének kétötöde az év végére esik. A kategória abszolút nyertesei a drogériák, az eladások 90+%-a itt történik.
A karácsony egyik slágerterméke az ajándékcsomag. A Nielsen felmérése szerint minden harmadik magyar vásárolt már belőle, a nők valamelyest nagyobb arányban (37-29 százalék a nők javára), és leginkább a 30-39 éves korosztály favorizálja ezt az ajándékopciót. Budapesten és környékén, valamint Délkelet-Magyarországon különösen kelendőek, leginkább a legalább középfokú végzettséggel rendelkezők körében.
Ajándékcsomagot is sokan vesznek hipermarketekben: minden hetedik fogyasztó. Az is kiderült, a magyar fogyasztók közel felét befolyásolja, hogy az adott üzletben az ajándékcsomagok széles választékából tudjon vásárolni, különösen igaz ez a hipermarketekre és drogériákra.
A szépségápolási termékek ajándékcsomagjait vizsgálva kiegyenlített arányban találunk férfi és női termékeket. A tusfürdő az egyik legsikeresebb és leggyakrabban előforduló elem (másfél milliárd forint értékben fogy belőle), ezt követi a dezodor (egymilliárdért) és a testápoló (közel félmilliárd forint).
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Hiába uralta eddig a hétvégét a McLaren, a 40. Magyar Nagydíj időmérő edzésén a ferraris Charles Leclerc szerezte meg a pole pozíciót.
Elég magas füstoszlopot lehetett látni.