szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mi a helyzet a GDPR szempontjából az e-mailen vagy telefonon érkező reklámozással, vagy azzal, ha egy cég a meglévő ügyfeleit szeretné elérni? Ezt mutatta be az Adózóna.

Amikor valakit e-mailen vagy telefonon keresnek meg ajánlatokkal, az egyik első kérdés, ami felvetődik, hogyan szerezhették meg az elérhetőségi adatokat.

A név, e-mail-cím, telefonszám személyes adat, kezeléséről és védelméről a GDPR-rendelet tartalmaz rendelkezéseket. Az adatkezelő kérésre 30 napon belül köteles közölni, mely személyes adatokat kezeli, milyen jogalapon, kitől szerezte meg, meddig kezeli, kiknek továbbította azokat, s milyen érintetti jogok vannak – írja az Adózóna.

Bárkinek joga van ahhoz is, hogy az adatkezelés megszüntetését kérje. Ha korábban hozzájárult a személyes adata kezeléséhez, azt bármikor, indoklás nélkül visszavonhatja. Ha jogos érdek alapján kezeli az adatkezelő a személyes adatokat, akkor tiltakozni lehet ez ellen. Ez kizárólag ügyfélkapcsolatnál fordulhat elő.

Ha a vállalkozás küldene reklámanyagot az ügyfeleinek, akkor a jogos érdek alapú adatkezelés előfeltétele, hogy az adatkezelő és az érintett között üzleti ügyfélkapcsolat álljon fenn. De ilyenkor is alapvető jog a tiltakozás joga.

Ha a címzett egy társaság vagy annak valamely döntéshozója, abban az esetben nem kerül az adatkezelő a GDPR hatálya alá, mivel az csak a természetes személyeket védi.

Az általános forgalmi adó és más adószabályok gyakorlati alkalmazásához segítséget nyújt a HVG Adó 2020 adószakértők közreműködésével készített különszáma.

 A HVG Adó 2020 kiadványát ide kattintva is megrendelheti.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!