Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Hat évtized után lemond a Hello Kitty figurát kitaláló japán vállalat alapítója, és a bajban lévő cég irányítását az unokájára bízza.
A tokiói székhelyű Sanrio cég 92 éves alapítója, Cudzsi Sintaro lemond az elnöki posztról, és átadja a stafétabotot az unokájának, Cudzsi Tomokuninak. Ez az első váltás a hatvanéves múltra visszatekintő vállalat élén.
A Sanrio 1974-ben alkotta meg a leghíresebb mesefiguráját, a Hello Kittyt, aki napra pontosan 14 évvel idősebb, mint a vállalat új vezetője. A cégalapító fia 2013-ban szívbetegségben meghalt, így kerülhetett a vállalat élére az unoka, aki a legifjabb cégvezető a tokiói tőzsde Topix indexébe tartozó vállalatok menedzserei között.
Hello Kitty először egy pénztárcán jelent meg, és azóta világszerte számos országban bejegyzett védjeggyé vált. Az írószerektől a ruhákig, a számítógépektől az autókig több, mint húszezer féle terméken bukkan fel. Azért kapott angol nevet, mert akkoriban a brit kultúra igen népszerű volt a japán lányok körében.
A rajongók meglepetésére a Sanrio 2014-ben elárulta, hogy eredetileg nem cicának tervezték Hello Kittyt, hanem egy boldog kislánynak. A mesefigura jellegzetessége, hogy bal fülén masnit vagy más díszt visel, és sokszor nincs szája. Sokak szerint Hello Kitty valójában inkább egy kiscica és egy kislány keveréke, a mesealak megalkotója Simizu Júko volt.
A Sanrio élén a vezetőváltás a vállalat kritikus szakaszában történik, a bevétele – amelynek fele a Hello Kittyből származik – ugyanis évek óta csökken. A pénteken közzétett adatok szerint a Sanrio forgalma 6,5 százalékkal mérséklődött, a nettó nyeresége pedig 95 százalékkal esett vissza a tavaly zárult pénzügyi évben. A cég termékei iránti érdeklődés a koronavírusjárvány miatt még tovább gyengült.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
A Forma–1 egykori ura felidézte, hogy annak idején még a KGB-vel kellett tárgyalnia a Magyar Nagydíj megrendezéséről.