Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Új megoldás van születőben arra, hogyan ne legyen rémálom a hosszú utazás, és közben kifizetődő legyen a légitársaságnak is.
"Abban hiszünk, hogy az új légi utasok fokozottan figyelnek a privát szférájukra, és ezért hajlandóak lesznek fizetni is" - mondja a Zephyr Aerospace startup cég alapító atyja. Jeffrey O'Neill a CNN tudósítójának mesélte el, hogy miképp képzeli a légi utazást a vírus utáni időszakban.
A légitársaságok számára a vírusválság katasztrófát hozott, mert az utasok és a kormányok tartanak a fertőzés veszélyétől. Ezért csak jóval kevesebb utast lehetne szállítani. Így viszont az amúgy is rettentően eladósodott légitársaságok nem tudnák hatékonyan üzemeltetni a járatok döntő többségét. Erre a dilemmára kínál megoldást a Zepyhr Aerospace.
A kétszintes rendszer
2-4-2-es konfigurációt képzel el a tervező, amely ha duplán számítjuk, akkor kifizetődő lehet a legtöbb járaton a légitársaságnak úgy, hogy közben az utasok se érezzék kockázatosnak az utat. Ráadásul a Zephyr ülés vízszintessé tehető, vagyis alvásra is megfelel.
A tervező egy New York–Szingapúr járaton vette észre, hogy senki sem alszik: "itt ülök a világ legjobbnak tartott légitársaságának repülőgépén, a kiszolgálás remek, de mégsem látok egyetlen lehunyt szemet sem. Miért nem lehet aludni egy 19 órás repülő úton?!" – mesélte élményét a CNN-nek. Hozzálátott a tervezéshez, és tavaly be is mutatta a tervet Hamburgban egy szakmai kiállításon. Most a vírusválság megnövelte az érdeklődést: öt légitársasággal tárgyal, köztük a Delta a legismertebb cég. Szerződése még nincs, de a tárgyalások ígéretesek. Azután persze következnek a biztonsági tesztek, melyek három évig is eltarthatnak. Vagyis azonnali megoldásra nem számíthatunk, pedig a légi utazás válsága minden korábbinál nagyobb kihívás elé állította az egész ágazatot. Talán a kétszintes megoldás mentheti meg az ezer sebből vérző légi forgalmat, amelynek még hosszú évek kellenek ahhoz, hogy magára találjon és újra rentábilissá váljon.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.