szerző:
Lengyel Miklós
Tetszett a cikk?

Új megoldás van születőben arra, hogyan ne legyen rémálom a hosszú utazás, és közben kifizetődő legyen a légitársaságnak is.

"Abban hiszünk, hogy az új légi utasok fokozottan figyelnek a privát szférájukra, és ezért hajlandóak lesznek fizetni is" - mondja a Zephyr Aerospace startup cég alapító atyja. Jeffrey O'Neill a CNN tudósítójának mesélte el, hogy miképp képzeli a légi utazást a vírus utáni időszakban.

A légitársaságok számára a vírusválság katasztrófát hozott, mert az utasok és a kormányok tartanak a fertőzés veszélyétől. Ezért csak jóval kevesebb utast lehetne szállítani. Így viszont az amúgy is rettentően eladósodott légitársaságok nem tudnák hatékonyan üzemeltetni a járatok döntő többségét. Erre a dilemmára kínál megoldást a Zepyhr Aerospace.

A kétszintes rendszer

2-4-2-es konfigurációt képzel el a tervező, amely ha duplán számítjuk, akkor kifizetődő lehet a legtöbb járaton a légitársaságnak úgy, hogy közben az utasok se érezzék kockázatosnak az utat. Ráadásul a Zephyr ülés vízszintessé tehető, vagyis alvásra is megfelel.

A tervező egy New York–Szingapúr járaton vette észre, hogy senki sem alszik: "itt ülök a világ legjobbnak tartott légitársaságának repülőgépén, a kiszolgálás remek, de mégsem látok egyetlen lehunyt szemet sem. Miért nem lehet aludni egy 19 órás repülő úton?!" – mesélte élményét a CNN-nek. Hozzálátott a tervezéshez, és tavaly be is mutatta a tervet Hamburgban egy szakmai kiállításon. Most a vírusválság megnövelte az érdeklődést: öt légitársasággal tárgyal, köztük a Delta a legismertebb cég. Szerződése még nincs, de a tárgyalások ígéretesek. Azután persze következnek a biztonsági tesztek, melyek három évig is eltarthatnak. Vagyis azonnali megoldásra nem számíthatunk, pedig a légi utazás válsága minden korábbinál nagyobb kihívás elé állította az egész ágazatot. Talán a kétszintes megoldás mentheti meg az ezer sebből vérző légi forgalmat, amelynek még hosszú évek kellenek ahhoz, hogy magára találjon és újra rentábilissá váljon.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!
Márton Gábor lett a MOL Fehérvár FC új vezetőedzője

Márton Gábor lett a MOL Fehérvár FC új vezetőedzője

Freund Tamás: A teremtő művét elismerve is lehet tudósként kutatni

Freund Tamás: A teremtő művét elismerve is lehet tudósként kutatni

Leleplezték a hibrid Lamborghini hiperautó nyitott tetős változatát

Leleplezték a hibrid Lamborghini hiperautó nyitott tetős változatát