Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A turistabuszok kiváltására szolgáló gellérthegyi siklóprojekt régóta húzódik, de most már Kreinbacher József is támogatja.
Pár hete új, fajsúlyos tulajdonos jelent meg az évek óta ígért, ám az építési fázisba eddig el nem jutó gellérthegyi sikló projektcégében – tudta meg a 24.hu. A sikló megépítéséről még még 2004-ben állapodott meg a főváros a Gellérthegyi Sikló Kft.-vel, amelyben 25 százalékkal kisebbségi tulajdonos a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), míg 75 százalék a Sikló-Beruházó Kft.-é.
Az Opten adatai szerint az utóbbi cégben tűnt fel május végén – a Bató Csaba érdekeltségébe tartozó S-2018 Eszközkezelő, valamint a kétszeres olimpiai bajnok kajakozó Horváth Gábor-féle High Latitude Kft. mellett – új, egyelőre kisebbségi tulajdonosként a Gellért Hill Experience Kft., Kreinbacher József egyszemélyes cége.
A portál szerint Kreinbacher pezsgőkirályként is ismert üzletember, a vagyonát 8 milliárd forintra becsülte idén a leggazdagabb magyarokat listázó kiadvány.
Az építkezés elindulására azért is van esély a portál szerint, mert Karácsony Gergely főpolgármester a projektet támogatva a 444.hu-nak májusban azt mondta: a Gellért-hegyről a turistabuszokat ki kell tiltani, és valamilyen siklót kell építeni.
A Citadellához főként a panorámáért feljáró tömött turistabuszok azért problémásak, mert a szezonban százas nagyságrendben hajtanak fel a járművek a keskeny utcákon, ami – a légszennyezettséggel együtt – zavarja az ott lakókat.
V. Naszályi Márta, az I. kerület polgármestere azt mondta a 24.hu-nak, hogy alapvetően támogatóan áll a siklóprojekthez, de ehhez szerinte három feltételt is figyelembe kell venni: a fejlesztést csak akkor lehet megépíteni, ha a sikló kiváltja a Gellért-hegyre felmenő turistabuszokat, csak annyi fát szabad kivágni, amennyi az építkezés nyomvonalánál szükséges, a fák pótlását pedig csak helyben, illetve a Tabánban lehet megoldani.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Mutatunk újabb hét könyvet, amit nyugodt szívvel ajánlunk a nyárra.
Még felszólítás sem hangzott el, semmilyen módon nem szankcionálhatók a résztvevők - állítja Horváth Lóránt ügyvéd.