Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A Smart Lynx Kft. az ötödik kerületben épít ki okosparkolást. A munka eredetileg 140 millióról szólt, ma már 385 millióba kerül.
Az eredetileg tervezetthez képest már több mint két és félszeresébe fog kerülni az az okosparkolási infrastruktúra, amelyet Budapest ötödik kerületében valósítanak meg, és amelyen Tábori Tamás Smart Lynx Kft.-je dolgozik – írta az Mfor.hu. Azt, hogy a munka drágul, az uniós közbeszerzési értesítőből tudni:
a projekt összköltsége a kivitelező által eredetileg elvállalt 140 millió 220 ezer forintról augusztus 12-én előbb 331 millió 410 ezer forintra ugrott, majd augusztus 25-én 358 millió 410 ezerre.
A lap szerint Tábori Rogán Antal régi ismerőse, aki pályája kezdetén a Széchenyi Szakkollégium diákbizottsági titkári posztján követte Rogánt, majd nem főállású alkalmazottként dolgozott a Miniszterelnöki Hivatal gazdasági kabinetjénél. Tábori aztán annál az IT Com Kft.-nél is megfordult, amely 2001-ben 8,2 millió dolláros megbízást kapott a nyugdíjfolyósító nyilvántartási rendszerének kifejlesztésére. Rogán akkor a Népszabadságnak azt magyarázta, hogy ismeri Táborit, a nyugdíjfolyósítós közbeszerzésről azonban nem tudott, Tábori tenderes sikerének pedig semmi köze az ismeretségükhöz.
A Smart Lynxnek összesen 1700 ötödik kerületi parkolóhelyre kell szenzort telepítenie, további 500 parkolóhely-okosítás opciójával. Hat helyszínen utcai kijelzőket is fel kell szerelni, illetve a forgalomszámlálást is meg kell oldani 9 helyszínen, és ennél is van opciósan további három. A szenzorok üzemeltetése is a csomag része, ezt 5 évig kell ellátni az alap 1700 és az opciós plusz 500 esetében is – írta az Mfor.hu.
A rendszer maga a szabad helyet kereső autósok életét könnyítené meg, úgy, hogy a szenzoros parkolóhelyek valós időben továbbítanák a telítettségükről szóló információkat egy szerverre, majd onnan egy alkalmazáson keresztül a sofőrök telefonjára. A lap szerint az appal fizetni is lehetne a parkolásért.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A kegyelmi botrány után is trükköznek a gyermekvédelemben a számokkal, hogy Orbán Viktor elmondhassa, vállalható az állami gondozás állapota. A családjukból kiszakadó gyermekek ezt először a túlzsúfolt, eszköztelen befogadóotthonokban tapasztalják meg.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Mindenki azt találgatja, hogyan alakul a szombati Pride. Nemzetközi lapszemle.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A többi uniós ország megvan Orbán nélkül is, legalábbis egy bizonyos pontig.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast új adásában.