Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Három díjazott, a ZEISS félvezetőket gyártó részlege, a lézerrendszereket gyártó TRUMPF, valamint a Fraunhofer Intézet optikai fejlesztésekkel foglalkozó jénai laboratóriuma kapta meg az idén a német Jövődíjat. A hármak a jövő számítógépes chipjeinek gyártását lehetővé technológiát fejlesztik tovább.
A modern számítógépchipek rendszerint nanométeres nagyságrendű struktúrákból épülnek fel, és ezek csak bonyolult levilágítási eljárásokkal, lézersugárzás segítségével állíthatók elő. Az excimerlézerek által kibocsátott ibolyántúli (UV) lézersugárzással végzett hagyományos eljárás lassan eléri a határait. Ennél kisebb szerkezetméretek tíz nanométernél kisebb tartományon belül ezzel az eddig alkalmazott eljárással már nem generálhatók. Ezekhez a struktúrákhoz még rövidebb hullámhosszú levilágításra van szükség – extrém ultraibolya sugárzás (EUV) tartományú sugárzásra.
A ZEISS, a TRUMPF és a Fraunhofer Intézet az EUV-technológia fejlesztésében ért el áttörést, és ezzel megkönnyíti az eljárás ipari léptékű alkalmazását. Az együttműködéshez a ZEISS az optikai rendszerrel, TRUMPF pedig a világ legerősebb, pulzáló ipari lézerberendezésével járult hozzá: ezek nélkül lehetetlen lenne a nano méretű tranzisztorok gyártása. Az EUV-technológia felhasználásával a következő két évtizedben a korábbiaknál jóval nagyobb teljesítményű mikrochipeket lehet gyártani, s az eljárás másik előnye, hogy a gyártás hatékonysága is jobb, mint a korábbi módszereké.
A német Jövődíjakat 1997 óta osztják ki, és az elismerés mellé 250 ezer eurós jutalom is jár. A díjat az idén Frank-Walter Steinmeier államfő adta át.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.