Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A dohánycég persze biztosra ment, hiszen már van egy nagyon népszerű alternatívája is a cigi helyett.
Két évtizeden belül betiltatná a cigarettákat a világ legnagyobb dohánygyártója, a Philip Morris International: cég vezérigazgatója, Jacek Olczak azt javasolta az Egyesült Királyság Kormányának, tíz éven belül tiltsák be teljesen a dohányzást, mert “minél előbb megtörténik, annál jobb mindenkinek” - írja a Guardian.
Olczak elmondta, a cége el tud képzelni olyan világot, amiben tiltott a cigaretta, ezért a britek próbálhatnának hasonlóan tenni a cigarettákkal, mint a benzines autókkal, amiknek értékesítését a tervek szerint 2030-ban állítják le az értékesítését.
A cég kijelentése elsőre fura, hiszen több népszerű cigimárka is náluk van, de annyira nem kell őket félteni: először is azért, mert a már Magyarországon is elérhető IQOS nevű termék is hozzájuk köthető, ami füstmentes technológiája segítségével elvileg úgy okoz dohányzásélményt, hogy jóval kevésbé alakulnak ki a dohányosokra jellemző betegségek.
Arra nem tér ki a cikk, hogy a Philip Morrisnak és a hasonló cégeknek bőven elég csak Európában és Észak-Amerikában hozni a jófej cég imidzset: a dohánylobbi eközben több szegény afrikai országban is nagy erőkkel próbálja megakadályozni a sokszor a már a legfiatalabb gyerekek között is jellemző dohányzást visszaszorító törvényeket.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.