Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Az Ivanka Factory Zrt. két alapítója 1,6 milliárd forint megítélését kéri.
Kártérítési pert indítottak szerződésszegés és károkozás miatt Gattyán György, Oszkó Péter, valamint az érdekeltségükbe tartozó cégek ellen az Ivanka Factory Zrt. alapítói. Ivánka Katalin és Ivánka András a Fővárosi Törvényszékre nyújtott be keresetet, amelyben 1,6 milliárd forint megítélését kérik – írja a 24.hu.
A lap tavaly ősszel írt a házaspár által alapított, nemzetközi hírnevet szerzett, dizájnbetont gyártó cégről, amelynek 2017-ben még másfél milliárd forintos bevétele volt, 2020 tavaszán azonban felszámolás alá került. A cikk szerint a vállalkozásban intézményi befektetőként már évek óta ott volt a Docler Holding, az ország egyik leggazdagabb emberének, Gattyán Györgynek a cégcsoportja, amelytől 2018-ban részben Oszkó Péter volt pénzügyminiszter luxemburgi vállalkozásához, az OXO Portfolio Management S. a. r. l.-hez került.
Keresetlevelükben Ivánkáék azt írták, hogy Gattyán cége (amelynek jelenlegi jogutódja a Prior Systems) éveken át elutasította a javasolt fejlesztéseket, hátráltatva a versenyképes működést, a docleres igazgatósági tagok pedig nem az Ivanka Factory érdekeit szem előtt tartva jártak el. Azt is állítják a 24.hu szerint, hogy Gattyán elutasította a kivásárlási ajánlatukat, később nem adott lehetőséget az elővásárlási joguk gyakorlására, amikor a cégben tulajdonos Docler Entertainment S.a.r.l.-t Oszkó Péterre ruházta át, és félre is vezette őket azzal kapcsolatban, hogy milyen ügylet zajlott le.
Ivánkáék a lap szerint arról is írnak, hogy ezután Oszkóval is sikertelenül próbáltak megegyezni cég sorsát érintő stratégiai kérdésekben. Később a volt miniszter továbbadta a menedzsmentjogokat – a Magyar Nemzeti Bank által többször megbüntetett – SET Group Nyrt.-nek, amely három Zala megyei, alkalmi munkákból élő férfit jelölt az Ivanka Factory igazgatóságába. A 24.hu korábbi cikke szerint a férfiak nem tudták, hogy mihez adták az adataikat.
Az alapítók úgy látják, hogy Oszkó, aki a döntési és képviseleti jogosultságokkal rendelkezett, köteles lett volna előmozdítani a cég céljainak elérését, ő azonban szándékosan elzárkózott az együttműködéstől, a felelősséget pedig rájuk hárította.
Gattyán György cége tavaly azt válaszolta a 24.hu megkeresésére, hogy egymilliárdos összeget fordítottak a betonos cég felfuttatására, de „bebizonyosodott, hogy az Ivanka Factory Zrt. a tetemes pénzügyi támogatás ellenére sem tudta vállalkozását sikerre vinni”. Oszkó azt közölte, hogy személyesen nem volt képviselője a cégben tulajdonosi jogokat gyakorló társaságnak, és azt is állította, hogy az alapítók „blokkolták vagy hátráltatták szinte minden érdemi tulajdonosi jog gyakorlását”.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
Leggyakrabban kiabálással, sértegetéssel, káromkodással és becsmérlő fenyegetéssel találkoznak a Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézet dolgozói, de előfordul, hogy a hozzátartozók vagy a betegek leköpik, megrúgják, fellökik vagy szexuálisan inzultálják őket – derül ki a dolgozókat érő erőszakról szóló kutatásból.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A Messinai-szoros alig pár kilométer, ennél jóval hosszabb hidat is képesek már építeni a szakemberek.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.