Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A hazai online kereskedőket rangsoroló lista első helyén továbbra is az eMAG-Extreme Digital áll. A tavalyi forgalmi adatok alapján egyre jobban koncentrálódik a piac, ahol nem csak cégek, hanem üzleti modellek is versenyeznek egymással.
Több mint bruttó 210 milliárd forintos online forgalommal megtartotta első helyét a Magyarországon működő, legnagyobb forgalmú online kereskedők között az eMAG-Extreme Digital – derül ki a GKID (korábban GKI Digital) legfrissebb, 2021-es rangsorából.
Az idén már hetedik alkalommal elkészített rangsorban dobogós helyen végzett még az alza.hu és a MediaMarkt, előbbi egy helyet előre lépve, utóbbi egyet visszább csúszva. A rangsorból kiemelkedik még a kifli.hu, amely tavalyhoz képest hat helyezést javítva idén a 6. lett.
A GKID szerint tavaly megint
koncentráltabbá vált az online piac, a legnagyobb forgalmat elérő 15 kereskedő adta az összes forgalom 43 százalékát,
és közölük is a top 10 az összes forgalom 39 százalékát, ami 3 százalékponttal magasabb, mint tavaly volt.
A GKID idén is felállított több tematikus rangsort, így a legnagyobb forgalmú online FMCG-kereskedőkét – vagyis a napi fogyasztási cikkeket kínáló webes áruházakét – és a legnagyobb 100 százalékban magyar tulajdonú online kereskedőkét.
Az FMCG-kereskedők rangsorát a Tesco vezeti, második a kifli.hu, a harmadik pedig az Auchan lett. A GKID jelezte, a termékkategória tavaly 188 milliárdos internetes forgalma 53,7 százalékos emelkedést jelent a korábbi évhez képest, amivel ez lett a leggyorsabban bővülő szektor az online kiskereskedelmen belül. A kutató cég szerint a verseny nemcsak a forgalmazók, hanem az üzleti modellek között is zajlik: az áruházi kínálatra épülő “hagyományos” modell (Tesco, Auchan, Spar), illetve a gyorskereskedelmi, dedikált online kínálatra épülő kiszolgálás (kifli.hu, Foodpanda).
Összevetették az 5 milliárd forgalom feletti, 100 százalékban magyar tulajdonú kereskedőket is. Az összesen 35 ezer magyar webáruház közül mindössze tíz olyan cég volt, amely beleesett ebbe a kategóriába tavaly. Ezt a listát az Euronics vezeti, második az Aqua, harmadik az iPon.
A GKID ismertségük alapján is rangsorolta a webáruházakat, ezt a 40-es listát is az eMAG vezeti, de olyan külföldi oldalak is rajta vannak, mint az Aliexpress vagy az ebay.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Érkezik a magyar fesztiválkultúra történetét feldolgozó dokumentumfilm. Arról, hogy miért és hogyan rendeződik át manapság a hazai fesztiválpiac és hogy szeretnek-e egyáltalán a fiatalok fesztiválozni és sörözni, a rendezővel, Csizmadia Attilával beszélgettünk.
15–9-re nyertek a mieink.