szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A hazai online kereskedőket rangsoroló lista első helyén továbbra is az eMAG-Extreme Digital áll. A tavalyi forgalmi adatok alapján egyre jobban koncentrálódik a piac, ahol nem csak cégek, hanem üzleti modellek is versenyeznek egymással.

Több mint bruttó 210 milliárd forintos online forgalommal megtartotta első helyét a Magyarországon működő, legnagyobb forgalmú online kereskedők között az eMAG-Extreme Digital – derül ki a GKID (korábban GKI Digital) legfrissebb, 2021-es rangsorából.

Az idén már hetedik alkalommal elkészített rangsorban dobogós helyen végzett még az alza.hu és a MediaMarkt, előbbi egy helyet előre lépve, utóbbi egyet visszább csúszva. A rangsorból kiemelkedik még a kifli.hu, amely tavalyhoz képest hat helyezést javítva idén a 6. lett.

A GKID szerint tavaly megint

koncentráltabbá vált az online piac, a legnagyobb forgalmat elérő 15 kereskedő adta az összes forgalom 43 százalékát,

és közölük is a top 10 az összes forgalom 39 százalékát, ami 3 százalékponttal magasabb, mint tavaly volt.

A GKID idén is felállított több tematikus rangsort, így a legnagyobb forgalmú online FMCG-kereskedőkét – vagyis a napi fogyasztási cikkeket kínáló webes áruházakét – és a legnagyobb 100 százalékban magyar tulajdonú online kereskedőkét.

Az FMCG-kereskedők rangsorát a Tesco vezeti, második a kifli.hu, a harmadik pedig az Auchan lett. A GKID jelezte, a termékkategória tavaly 188 milliárdos internetes forgalma 53,7 százalékos emelkedést jelent a korábbi évhez képest, amivel ez lett a leggyorsabban bővülő szektor az online kiskereskedelmen belül. A kutató cég szerint a verseny nemcsak a forgalmazók, hanem az üzleti modellek között is zajlik: az áruházi kínálatra épülő “hagyományos” modell (Tesco, Auchan, Spar), illetve a gyorskereskedelmi, dedikált online kínálatra épülő kiszolgálás (kifli.hu, Foodpanda).

Összevetették az 5 milliárd forgalom feletti, 100 százalékban magyar tulajdonú kereskedőket is. Az összesen 35 ezer magyar webáruház közül mindössze tíz olyan cég volt, amely beleesett ebbe a kategóriába tavaly. Ezt a listát az Euronics vezeti, második az Aqua, harmadik az iPon.

A GKID ismertségük alapján is rangsorolta a webáruházakat, ezt a 40-es listát is az eMAG vezeti, de olyan külföldi oldalak is rajta vannak, mint az Aliexpress vagy az ebay.

GKID

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

Szuperakció, visszaszámláló és társaik – milyen csalós trükköket vetnek be a népszerű webáruházak?

Világszerte és Magyarországon is évek óta fokozatosan többet és többet költenek az emberek a webáruházakban. A sok tisztességes, a jogszabályokat betartó cég mellett akadnak olyanok is, akik ezt a boomot kihasználva becsapják az embereket – hívja fel a figyelmet a Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE). A szervezet néhány jó tanáccsal állt elő, melyek segítségével elkerülhetők lehetnek az online átverések.