Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A Reklámszövetség egyeztetne a kormánnyal.
A reklámadó káros a teljes magyar gazdaságra, visszavezetését nem támogatják – közölte pénteken a Magyar Reklámszövetség és társszövetségei. A reklámadó visszavezetését Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter jelentette be a május 26-i kormányinfón. Azt is elárulta, hogy a kormány 15 milliárd forint plusz bevételt vár ettől.
Újabb részletek derültek ki az extraprofitadókról
A telekommunikációs szektor a roaming, az internet és a kábeltévé forgalma után fizetne adót, a légitársaságok továbbháríthatják az utasonkénti 10 eurós plusz terhet, a Revolutot és a Transferwise-t pedig bevonnák a pénzügyi tranzakciós illeték hatálya alá.
A reklámszövetség azonban figyelmeztetett, hogy a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók már önmagukban rontják a reklámipar teljesítményét. Szerintük a reklámipar a gazdaság multiplikátoraként bizonyítottan a gazdaságot erősíti, és
visszafogása kontraproduktívan hat a gazdasági stabilzációra, a gazdasági fejlődésre és a GDP-re, hiszen, mint korábban kimutatták, minden reklámra elköltött 1 forint 10 forinttal növeli a magyar gazdaság teljesítményét.
Azt is jelezték, hogy értik a magyar gazdaság nehéz helyzetét, részt is kívánnak vállalni a megoldásban, de a reklámipar egyhangú szakmai véleménye, hogy a reklámadó éppen a kívánatos gazdasági stabilizáció és növekedés ellen hat, amit a következőkkel indokolnak:
Jelezték azt is, szívesen egyeztetnének a kormánnyal.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.