Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A Reklámszövetség egyeztetne a kormánnyal.
A reklámadó káros a teljes magyar gazdaságra, visszavezetését nem támogatják – közölte pénteken a Magyar Reklámszövetség és társszövetségei. A reklámadó visszavezetését Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter jelentette be a május 26-i kormányinfón. Azt is elárulta, hogy a kormány 15 milliárd forint plusz bevételt vár ettől.
Újabb részletek derültek ki az extraprofitadókról
A telekommunikációs szektor a roaming, az internet és a kábeltévé forgalma után fizetne adót, a légitársaságok továbbháríthatják az utasonkénti 10 eurós plusz terhet, a Revolutot és a Transferwise-t pedig bevonnák a pénzügyi tranzakciós illeték hatálya alá.
A reklámszövetség azonban figyelmeztetett, hogy a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók már önmagukban rontják a reklámipar teljesítményét. Szerintük a reklámipar a gazdaság multiplikátoraként bizonyítottan a gazdaságot erősíti, és
visszafogása kontraproduktívan hat a gazdasági stabilzációra, a gazdasági fejlődésre és a GDP-re, hiszen, mint korábban kimutatták, minden reklámra elköltött 1 forint 10 forinttal növeli a magyar gazdaság teljesítményét.
Azt is jelezték, hogy értik a magyar gazdaság nehéz helyzetét, részt is kívánnak vállalni a megoldásban, de a reklámipar egyhangú szakmai véleménye, hogy a reklámadó éppen a kívánatos gazdasági stabilizáció és növekedés ellen hat, amit a következőkkel indokolnak:
Jelezték azt is, szívesen egyeztetnének a kormánnyal.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nagy feltűnést keltett és sok díjat elnyert A fehér várkastély című, Japánban, az Edo-korban játszódó társasjáték. Az alapötlete olyan, hogy elsőre nem is érti az ember, hogy lehet ezt kivitelezni, de az első játék után kiderül: A fehér várkastély rászolgált a sikerére.
Pálinkás József, az MTA volt elnöke a Népszavának arról is beszélt, hogy a magyar kormánynak nincs semmiféle tudománypolitikája, csak kósza ötletei.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.