szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Megkezdődött Oroszországban az egykori McDonald’s éttermek új márkanév alatti megnyitása. A váltás előzménye, hogy az amerikai gyorsétteremlánc az Ukrajna elleni orosz agresszió miatt kivonult az országból, és az hálózatot egy olyan helyi vállalkozó vette át, aki az egyik legnagyobb oroszországi McDonald’s-franchise tulajdonos volt.

Az új márkanév – Finom és pont – alatt megnyíló éttermek és a kínált ételek kísértetiesen emlékeztetnek a régiekre: van Cheeseburger, Hamburger, a legnagyobb hamburgert pedig Grandnak hívják. A fagylaltokat ugyanolyan műanyagpoharakban árulják, mint a McDonald’s-érában és az ételeket bemutató reklámokról is látszik, hogy az új tulajdonos, Alekszandr Govor nem sokat költött új fényképek készíttetésére.

Az egyetlen jelentős különbség a logó: az árkádokat formázó M betű helyett az új vállalati jelképen egy narancssárga pont – talán egy hamburger - valamint két sültkrumplira emlékeztető sárga hasáb látható.

A McDonald’s 1990-ben jelent meg még az akkori Szovjetunióban, és hálózatát az évek során 800 éttermesre bővítette.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!