Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Megkezdődött Oroszországban az egykori McDonald’s éttermek új márkanév alatti megnyitása. A váltás előzménye, hogy az amerikai gyorsétteremlánc az Ukrajna elleni orosz agresszió miatt kivonult az országból, és az hálózatot egy olyan helyi vállalkozó vette át, aki az egyik legnagyobb oroszországi McDonald’s-franchise tulajdonos volt.
Az új márkanév – Finom és pont – alatt megnyíló éttermek és a kínált ételek kísértetiesen emlékeztetnek a régiekre: van Cheeseburger, Hamburger, a legnagyobb hamburgert pedig Grandnak hívják. A fagylaltokat ugyanolyan műanyagpoharakban árulják, mint a McDonald’s-érában és az ételeket bemutató reklámokról is látszik, hogy az új tulajdonos, Alekszandr Govor nem sokat költött új fényképek készíttetésére.
Az egyetlen jelentős különbség a logó: az árkádokat formázó M betű helyett az új vállalati jelképen egy narancssárga pont – talán egy hamburger - valamint két sültkrumplira emlékeztető sárga hasáb látható.
A McDonald’s 1990-ben jelent meg még az akkori Szovjetunióban, és hálózatát az évek során 800 éttermesre bővítette.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.