Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A projekt összköltsége meg fogja haladni a 100 milliárd eurót, az új, hatodik generációs vadászgép 2040-től állhat hadrendbe.
Franciaország, Németország és Spanyolország megállapodásra jutottak abban, hogy folytatják az új generációs közös légiharc-rendszerük fejlesztését – írja a Reuters a német kormány bejelentésére hivatkozva. A projekt egyelőre a FCAS néven fut (Future Combat Air System – magyarul kb. Jövőbeli Légiharc-rendszer, avagy JLR), a költsége meg fogja haladni a 100 milliárd eurót. Ez valamivel kevesebb, mint Magyarország teljes éves hazai össztermékének (GDP-jének) értéke jelenleg, de jó eséllyel ez a költségbecslés rendkívül konzervatívnak tekinthető, és a rendszer kifejlesztése ennél jóval többe fog kerülni.
A tervek szerint az FCAS keretében készülő új, hatodik generációs vadászgép 2040-től kezdi leváltani a Rafale vadászgépeket Franciaországban, illetve az Eurofightereket Németországban és Spanyolországban. Az FCAS-projekt nem csak a vadászgépet foglalja magában, hanem egy teljes kapcsolódó fegyverarzenált, drónokat beleértve.
A német hadügyminisztérium bejelentése szerint a három ország egyenlő mértékben és egyenrangú szereplőkként vesznek részt a fejlesztésben. A spanyol védelmi minisztérium szerint a következő fázisban 2,5 milliárd eurót költenek az FCAS-ra, 525 millió eurót már 2023-ban.
A projektben francia részről a Dassault, a német Airbus és a spanyol Indra vállalkozások vesznek részt.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.
Az Oroszország-szakértő szerint köze lehetett a palágykomoróci templom elleni támadáshoz az Orbán-kormánynak.
Az indulásról, az érkezésről és az űrben végzett kísérletekről is beszélt az űrből nemrég visszatért magyar asztronauta.
Azt állította, nem volt verésnyom a férfin.
A lezárásért felelős szervezet azt ígérte, hogy nem adják fel.
A gyakorlógépekkel van a hiba.
Hadházy Ákos megint számolt. Napi luxi: A kormányfő lányának papucsa és a blúza hasonló árban, 300 ezer forint körül lehetett – egyenként.
A Tisza szigetek volt koordinátora az Irány a Jövő Párt elnöke.
Egyre inkább úgy érződik, hogy a magyar kormánypárt nem csak az online világban kerül vesztes helyzetbe.
Elszállók, összeukránozás, levelibéka, választalan, repülőember.