Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Nem éri meg visszavásárolni az autóbontóknak a MOHU-tól a roncsokat, amikből előtte kimazsolázták a jó pénzért eladható alkatrészeket. Ráadásul alacsony árakat szabtak a bontási tevékenységre is.
Nem szerződött az autóbontók kétharmada a Mol hulladékos leányvállalatával – írja a Szabad Európa. A lap szerint többen inkább bezárnak, mivel a hulladékkoncesszió július 1-jei életbe lépése után úgy tűnik, egyáltalán nem lesz kifizetődő a tevékenységük. Ez komoly problémát okozthat, évente ugyanis 150 ezer autót vonnak ki a forgalomból, de alig 20 ezer kerül legális bontókba, de az új sokak által kritizált rendszer miatt ez az arány még rosszabb lehet:
Utóbbiról egyébként a hvg.hu-hoz is érkezett jelzés: egy olvasónk hiába próbálta leadni régi autóját, már nem vették át tőle egy Pest-környéki bontóban.
A leadott autók a hulladékkoncessziót 35 évre elnyerő Mol hulladékos cége, a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. (MOHU) tulajdonába kerülnek. A bontósok a MOHU-tól kilogrammonként 17 forintért vehetnék át abontásra szánt autókat, ám addigra már feltehetően a jól értékesíthető alkatrészek nélkül, ugyanis a nekik kínált szerződés szerint a MOHU megszabhatja, hogy milyen alkatrészekre van szüksége, de erről nem állítottak össze listát.
A hulladékos monopólium emellett azt is megszabta, hogy a bontósok mennyit számolhatnak fel nekik a bontási tevékenységért, de ezek az összegek olyan alacsonyak lettek, amennyiért nem éri meg dolgozni a MOHU-nak.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Karácsony Gergely tekintélyt szerzett, Magyar Péternek sikerült elkerülnie a fideszes kelepcét – csak egyetlen vesztese van a szombati napnak.
Ő legalábbis erre számít.
Budapest erős jelzést küldött a hatalomnak – így értékelik a világsajtóban a Pride eseményeit.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.