Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A városba nem akkumulátorgyár, hanem elektromos buszokat gyártó üzem érkezhet, bár ez még nincs kőbe vésve. De annak farvizén újabb akksigyár is épülhet, Kisteleken. És akár egy BYD elektromosautó-gyárat is felhúzhatnak Dél-Pesten.
Már megindultak a kisajátítási eljárások Szegeden, ahol a kínai BYD létesíthet hamarosan új üzemet, írja a G7 helyi földtulajdonosokra és földhasználókra hivatkozva.
A lap forrásai egy budapesti ügyvédi irodától kaptak tájékoztatást, mely szerint már az előzetes értékbecslés is megtörtént, az ez alapján tett ajánlattal azonban sokan elégedetlenek. A G7 úgy tudja, a szántókért hektáronként 2-3 millió forintos árat kínáltak, ami kimondottan alacsony összeg, mivel az M43-as autópálya építése idején, bő egy évtizeddel ezelőtt ennél magasabb, 4-5 millió forint volt a kisajátítási ár. A lap információi szerint a földtulajok egy része bíróságon támadná meg az árat, és perközösség alapítását fontolgatják, ha nem sikerül érdemben feljebb vinniük az összeget.
Az Orbán-kormány nyáron 21 milliárd forintot biztosított egy szegedi ipari park kialakítására. A helyszín a várostól északra, a Béketelep nevű rész közelében, közvetlenül az M43-as autópálya mellett lesz, 200 hektáron fog elterülni.
A kormány az ipari park projektet nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházássá nyilvánította. Ezzel megágyazott a gyorsított, leegyszerűsített engedélyezési eljárásoknak. A szegedi földtulajok már értesítést kaptak arról, hogy ősszel elkezdődnek az előzetes talajdinamikai vizsgálatok, a kisajátítások után pedig jöhet a terület előkészítése, a teljes közmű-hálózat és új utak építése. A mostani földhasználók többnyire azzal számolnak, hogy legfeljebb a korai érésű tavaszi gabonákat tudjuk még learatni, őszi gabonákkal már nem számolnak.
Szeged a legnagyobb ellenzéki vezetésű város, de a kormánykommunikációban az utóbbi időben pozitív színben tűnik fel. Lázár János szeptemberben arról beszélt, hogy a városról komoly gazdaságfejlesztési tervek alakulnak, nagyon intenzív kormányzati tárgyalások zajlanak külföldi befektetőkkel, az önkormányzattal és minisztériumokkal. A szegedi közgyűlés júniusban zöld utat adott az ipari parknak, a területet átminősítették, és a fideszes képviselők szavazataival is felhatalmazta Botka László polgármestert, hogy egyszemélyben hozhasson az ügyben halaszthatatlan döntéseket.
Szegeden korábban akkumulátorgyár létesítéséről pletykáltak, de ezt Botka cáfolta. Ehelyett elektromos autóbuszokat gyártó üzem létesülhet, mert a BYD a világ egyik legnagyobb e-járműgyártó társasága. De még ez sem biztos, hivatalosan semmit sem jelentettek be. Egyelőre annyit tudni, hogy a vállalat akár két új gyárat is építene európai uniós tagállamokban, és Magyarország is a lehetséges beruházási célpontok között van. A döntést 2023 végére ígérik. Ezt elősegítendő Orbán Viktor múlt héten Kínában tárgyalt a BYD elnökével.
Az Mfor úgy tudja, ha Szegeden BYD-buszgyár épül, akkor Kisteleken pedig egy újabb, 50 hektáros akkumulátorgyár létesülhet, ahol az autóbuszok speciális, nagy teljesítményű akkumulátorait állítanák elő. Ezen felül a lap úgy tudja, a BYD elektromosautó-gyárat is építene Magyarországon, egy egyelőre ismeretlen célú, 500 hektáros dél-pesti területen.
(Nyitóképünkön Orbán Viktor és Lantos Csaba társaságában Vang Csuan-fu, a BYD alapító-elnöke a cég sencseni autógyárában, 2023. október 19-én.)
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.