Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Részletes tájékoztatást küldtek az ügyletről a spanyol hatóságoknak, miután a spanyol kormány Orbán Viktort és Oroszországot sejtette meg a háttérben, és közölte, hogy lehetőségei szerint blokkolni fogja az adásvételt.
Részletes tájékoztatást nyújtott be a Ganz-MaVag Europe Zrt. a spanyol hatóságoknak a vonatgyártó Talgo részvényeire tett ajánlat részleteiről a közvetlen külföldi befektetések (FDI) jóváhagyására vonatkozó szabályok szerint, és megerősítette, hogy teljes mértékben nyitott a konstruktív és transzparens szakmai párbeszédre.
Mindez azért hír, mert március elején a spanyol közlekedési miniszter kijelentette: a spanyol kormány mindent megtesz annak érdekében, hogy elutasítsa a vonatgyárra vonatkozó magyar felvásárlási ajánlatot, mivel sejtésük szerint az üzlet mögött orosz befektetők állnak, vagy maga a magyar állam van a háttérben.
A Ganz-MaVag a most megküldött tájékoztatásban kiemelte, hogy az európai partnerségben rejlő ipari és kereskedelmi együttműködés mindkét fél számára kivételes előnyökkel járna. A Talgo spanyol tőzsdei vállalatként tovább erősödhet Európában és a keleti piacokon, a MaVag pedig tovább fejlesztheti a magyarországi kötött pályás közlekedést. Azt írták, a végleges ajánlati tájékoztatót a tervek szerint a magyar konzorcium a következő hetekben nyújtja be.
Bacsa György, a Ganz-MaVag Europe Zrt. igazgatósági elnöke a közlemény szerint hangsúlyozta, hogy a kötött pályás közlekedés fejlesztése összeurópai érdek, a fenntartható közlekedési formák elterjedéséhez pedig nemzetközi együttműködésre van szükség. „Éppen ezért készen állunk mindenben támogatni a spanyol hatóságok munkáját: a kérdéseikre adott gyors, transzparens és szakszerű válaszainkkal is kifejezzük, hogy nyitottak vagyunk a konstruktív párbeszédre a mielőbbi sikeres partnerség érdekében. Meggyőződésem, hogy a Talgóval tervezett stratégiai együttműködésünk mindkét fél számára előnyökkel járhat; a Talgo pedig vezető európai cégcsoportként erősödhet tovább mind a hagyományos piacain, mind az új – például keleti piacokon” – fogalmazott az igazgatóság elnöke, aki megerősítette azt is, hogy a magyar konzorcium ajánlattevőként vállalja, hogy a Talgót spanyol tőzsdei cégként segíti tovább stratégiája megvalósításában.
A Ganz-MaVag Europe Zrt. március 7-én jelentette be a spanyol tőzsdefelügyeletnek (CNMV), hogy önkéntes vételi ajánlatot tesz a szupervonatokat gyártó spanyol Talgo összes részvényére. A magyar konzorcium hangsúlyossá tette, hogy a stratégiai együttműködéssel egy új, vezető iparági szereplőt szeretne létrehozni az európai vasúti ágazatban. A két vállalat együttes erővel képes lesz megfelelni a kelet-közép-európai vasúti mobilitás fenntarthatósági és fejlesztési kihívásainak. Az ajánlattételt követően a Talgo igazgatótanácsa tőzsdei közleményében erősítette meg, hogy a részvényesek szempontjából kedvezőnek ítéli meg a magyar cég ajánlatát – emlékeztetett a közlemény.
A spanyol társaság felvásárlásának ügye azért is fontos, mert rávilágít az idehaza gond nélkül működő magántőkelapos trükközések nemzetközi korlátaira:
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Hiába uralta eddig a hétvégét a McLaren, a 40. Magyar Nagydíj időmérő edzésén a ferraris Charles Leclerc szerezte meg a pole pozíciót.
Elég magas füstoszlopot lehetett látni.