Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az egyik utas felvette az ijesztő jelenetet.
Június 22-én reggel villámcsapás érte a Wizz Air egyik Londonba tartó járatát, amit az egyik utas telefonjával rögzített, a felvételt pedig a Légiközlekedés – Repülés – PlaneSpotting Facebook-csoportban osztotta meg. A videóhoz fűzött kommentje szerint, a W62201-es járat Airbus A321-271NX repülőgépe. Az utasok nem sérültek meg, a gép gond nélkül tudta folytatni az útját.
“Az az érdekes, hogy a fény és egy kicsi hanghatás volt csak, a repülő zavartalanul folytatta az útját. Előttünk egy utas végighorkolta az utat, fel se riadt erre. Szóval egy kis döcögés volt, semmi más!”
A felvétel a sűrű zivatarfelhőt mutatja be, amin a repülőgép áthalad, majd a dörgés közben látszik, ahogy egy villám telibe kapja a gépet. A villám valószínűleg a gép orrába csapott be, és az elektromos töltés egy része a szárnyakon lépett ki. A lassított felvételen jól látható, ahogy a villám több ponton is áthalad a gépen.
Kevesen gondolnák, de a villámcsapás nem tartozik a légi közlekedésre veszélyes tényezők közé. Míg a földön végzetes lehet, a repülőgépen ülve az utasok sokszor észre sem veszik. A repülőgépek ugyanis Faraday-kalitkaként működnek: az alumíniumból és más vezető fémötvözetekből készült géptörzs elvezeti az elektromos töltést, megvédve az utasokat.
A repülőgépek érzékeny műszerei és berendezései is védve vannak a túlfeszültség ellen, így a villámcsapás nem okozhat károkat bennük sem. Statisztikák szerint egy átlagos repülőgépbe évente egy-két alkalommal csap bele a villám, de emiatt nem jellemzőek a légi incidensek.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Brutális állatkínzásról szóló videók terjednek globálisan. A tartalomgyártók jellemzően kínaiak, és mivel az országban harmatgyenge az állatvédelem, ezt a legtöbb esetben büntetlenül művelhetik. Az internetnek erről a sötét bugyráról először beszélt lapunknak a Feline Guardians nevű nemzetközi aktivista csoport egy magyar tagja.
Itt az ideje eldönteni, mi a fontosabb politikai szinten is: a sportsiker vagy a gyermekek biztonsága?
Gulyás Gergely és Panyi Miklós beszélgetéséből több fontos információ is kiderült.
Ez a tendencia a következő hónapokban tovább erősödhet.