Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A magyar állami vállalat nem küldött késési adatokat a jelentés készítőinek, így a megbízhatóságra nulla pontot kapott.
A magas színvonalon működő vasúti rendszer a zéró kibocsátású közlekedési rendszer egyik alapköve, az európai vasúti szolgáltatások azonban nem felelnek meg az elvárásoknak – állapította meg jelentésében a Transport and Environment (T&E) kampánycsoport. A szervezet a kontinens 27 vasúttársaságát tette listára – vette észre a vg.hu – amelyen a MÁV a középmezőny alsó részében kapott helyet.
Az eredmények szerint nincs például összefüggés a magas jegyárak és a szolgáltatások magas minősége között. A vezető vasúti szolgáltatók megbízhatóságát egyenesen kiábrádítónak nevezték: a 25 cég közül, amely adatokat szolgáltatott – a MÁV nem volt köztük –, csupán nyolc volt, amely 80 százalékban tudta tartani a menetrendet úgy, hogy az 5 percen túli késedelmes indulást számította késésnek.
A T&E nyolc szempont alapján vizsgálta a vállalatokat, és általánosságban azt állapította meg, hogy nem nyújtanak kielégítő szolgáltatásokat, jelentős javulásra van tér. És mivel a szektor mindeddig önmagától nem volt képes erre, állami és szabályozói beavatkozásra van szükség.
Hozzátették ugyanakkor, hogy egyes vasúti szolgáltatók bizonyos szempontokra nincsenek hatással, nem tudják befolyásolni például a jegyek áfatartalmát vagy a vágányok minőségét.
A rangsor élére az olasz Trenitalia került 10-ből 7,6-os átlagpontszámmal. Azt írták róla, hogy a vállalat jó ár-érték arányú szolgáltatást kínál, és több fontos szempontból is jól szerepelt, kivéve a kerékpáros utazást. A második helyen (7,4 pont) a cseh RegioJet végzett, harmadik pedig az osztrák ÖBB (7,1) lett. Előbbinél az árazási politika és az utazási élmény emelkedett ki, utóbbinál a foglalási tapasztalat és az éjszakai utazás színvonala.
A sereghajtó 4,7 ponttal a francia Eurostar, amely a jelentés szerint az európai átlag dupláját kéri el egy kilométernyi utazásért, mégsem nyújt jobb szolgáltatást. A készítők szerint azonban nemcsak az árazásban, de a megbízhatóságban is jelentős hiányosságai vannak, márpedig ez a két szempont volt a leginkább meghatározó a pontozásnál.
Az Eurostar előtt a görög Hellenic trains (5,1) és a szintén francia Ouigo (5,2) zárt.
A MÁV 5,9 pontjával a 16. helyre került. A jegyek árazására a 10-ből 8,1 pontot kapott, a speciális viteldíjakra, kedvezményekre 7,5-öt. Mivel a késésekre vonatkozó információt nem szolgáltatott, a készítőlk a megbízhatóságára 0 pontot adtak, a foglaláskor tapasztaltakra pedig 5,4-et. Az utazási élményt 5,8 pontra értékelték, a kártérítési politikát 6,4-re, az éjszakai utazást 8-ra, a kerékpáros utasok kiszolgálását pedig 6,8-ra.
Eredményével a magyar állami vasúttársaság a szlovák (ZSSK, 6,1 pont) mögött és a német (DB, 5,8 pont) előtt végzett.
A vg.hu emlékeztetett, hogy Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke egységes digitális helyfoglalási és jegyértékesítési rendeletet sürget. Ez egyrészt egyszerűbbé tenni a jegyvásárlást több szolgáltatónál és járatra, másrészt az utasoknak nem kellene aggódniuk a csatlakozások lekésése miatt, s ha mégis lemaradnának egy járatról, akkor könnyebben élhetnének az uniós utasjogokkal.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A hatalom melegellenes politikája minden eddiginél több ellenzékit vitt ki az utcára – fogalmazott a Die Zeit tudósítójának egy Budapest Pride-résztvevő.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.