szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A cég korábban is jelent volt az országban, de februártól a helyi konkurencia már a leányvállalatukként működik tovább.

A cseh versenytárs felvásárlása után, Romániában is tovább terjeszkedik a Munch. Februártól a bukaresti alapítású Bonapp a Munch leányvállalataként folytatja a működését. Az összeolvadással olyan új nemzetközi láncok is megtalálhatóak lesznek a partnerek között, mint a Domino Pizza és a DM – áll a hivatalos közleményben.

A Munch és a Bonapp célja hasonló: a vendéglátóhelyek, élelmiszerboltok 40-70%-os kedvezménnyel feltölthetik a jó minőségű megmaradt ételeiket, amelyeket a vásárlók online lefoglalnak, kifizetnek, majd a megadott átvételi idősávban elmennek a csomagért.

„A román piac dinamikusan növekszik, ezért stratégiai fontosságú számunkra, hogy itt is piacvezető ételmentő platformmá váljunk. Abban hiszünk, hogy a Bonapp helyi piacismerete és a Munch régiós hátországa egyesítve sokkal többet tud érni, mintha külön-külön haladnánk tovább az úton és versenyeznénk” – mondta Perepelica Kirill, a Munch társalapítója.

A Munch tavaly több mint 1,8 millió csomagot mentett meg globálisan, ami 2,5 tonna élelmiszert jelent. A román versenytárssal való egyesülésnek és a többi piacon való növekedésnek köszönhetően az idei évben ennek a többszörösét tervezi megmenteni a csapat.

Az összeolvadással egy újabb pályára kerül a magyar vállalkozás növekedése, hiszen olyan nemzetközi láncok csatlakoznak a partneri hálózathoz, melyek egész Európában jelentős pozíciót foglalnak el, és megkönnyíthetik a további terjeszkedést. A DM egy olyan partneri szegmenst indít el, melyben a nem élelmiszer fókuszú kiskereskedelmi láncok is helyet kapnak az ételmentésben.

„Romániában már a kezdetektől célunk volt, hogy a hagyományos FMCG partnereken és a vendéglátóhelyeken kívül olyan piaci szereplőket is bevonjunk, akikről nem feltétlen jut elsőre eszünkbe, hogy élelmiszer-hulladék keletkezne náluk. A DM partner volt abban, hogy együtt tegyünk a pazarlás ellen és reméljük, hogy az összeolvadás után közös erővel hasonló kiskereskedelmi szereplőkkel sikerül partnerséget kötni a többi piacon is” – mondta Luka Zivkovic, a Bonapp ügyvezetője.

A következő hetekben a Bonapp és a Munch csapata integrálja a két platformot, illetve a csapatait is, így március elejétől a közös alkalmazás már elérhető lesz a román piacon. Ezenkívül az idei tervek között szerepel több új piac indítása a délkelet-európai régióban, mint Bulgária, Horvátország, Görögország, Szerbia és Szlovénia. A regionális növekedés támogatására pedig újabb forrásbevonási kört terveznek.

„Mi voltunk a legtapasztalatlanabbak, a legkevesebb pénzzel, mégis mi jutottunk el idáig” – a Munch a Mérlegen podcastban

Mit jelent csótányüzemmódban túlélni? Miért érdemes konkurencia helyett partnerként tekinteni a hasonló gondolkodású vállalkozókra? Mennyi idő alatt jövünk rá, hogy „világmegváltó” ötletünk lett, és milyen előnyt jelentett a koronavírus alatt vállalkozást indítani? Wettstein Alberttel, a Munch megálmodójával beszélgettünk.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!