Nem félünk eléggé
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
A próbaüzem már tavaly elkezdődött.
2025. szeptember végén indulhat el a sorozatgyártás a debreceni BMW-gyárban, értesült a Világgazdaság.
A lap az értesüléstől függetlenül interjút készített Hans Peter Kemserrel, a debreceni BMW-egység elnök-vezérigazgatójával, aki elmondta, hogy már készülnek a nyitóünnepségre, amikor is megnyomják a startgombot, és elindul a Neue Klasse debreceni sorozatgyártása. Kemser szerint a Neue Klasse fejlesztéseihez szükségük van a Debreceni Egyetem által kibocsátott, magasan képzett fiatalokra.
A gyár és az egyetem egyre szorosabb összefonódását jelzi az is, hogy a DE Műszaki Karának új épületrésze elsősorban a BMW munkaerőigényeinek kiszolgálását célozza. Ez az épületrész egy 12 milliárd forintos fejlesztési csomaghoz tartozik, és amelyhez egy több száz millió forintos új berendezéspark is társul.
A próbagyártás a debreceni BMW-nél egyébként már tavaly óta folyik, és a munkavállalók felvétele is folyamatos, jelenleg több mint hatvan nyitott pozícióba várják az alkalmas jelentkezőket.
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
A vállalkozások számára egyre vonzóbb lehetőség saját célra villamos energiát termelni, különösen a napenergia hasznosítása révén.
A forint jelentős árfolyamingadozása érdemben megnehezíti az olyan beruházások finanszírozását, amelyek importhányadot tartalmaznak.
Amióta a légitársaságok súlyos tízezreket számolnak fel a poggyászért, az nyer, aki megtanul praktikusan pakolni. Jobb előre felkészülni, hogy amikor tényleg odajutunk, pár perc alatt végezzünk vele, és a helyszűke se okozzon gondot. Íme tíz tipp egy veterán utazótól, hogy indulás előtt és után is flottul menjen minden.
Lehetséges forgatókönyvek.
Erről ír a világsajtó.
Furcsa részeletek derültek ki a HUN-REN Irányító Testületének üléséről. Miért szavaz valaki igennel az átalakításra, ha aztán lemond?