Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bár a nyugdíjpénztári tagtoborzó kampányok főszezonja hagyományosan az év utolsó hónapjaira esik, több pénztár most is futtat az új belépőknek szóló nyereményjátékokat, illetve egyszeri jóváírási akciókat. A taglétszám szinten tartása, illetve növelése régóta nagy kihívás a nyugdíjkasszáknak, még úgy is, hogy a múlt évben már sikerült megállítani az évek óta tartó lassú, de szinte folyamatos csökkenést.
Az idei évben már a tavaszi időszak is több tagtoborzó kampányt hozott az önkéntes nyugdíjpénztáraknál: az egyéni számlákon egyszeri jóváírást kínáló akciók ugyanúgy szerepelnek a palettán, mint a pénztáraknál szintén bevett eszköznek számító nyereményjátékok.
„Az önkéntes nyugdíjpénztárak hagyományosan elsősorban az év végi időszakra szokták időzíteni a belépést ösztönző kampányaikat, hiszen akkor könnyebben ráirányítható a figyelem az éves befizetések után érvényesíthető, legfeljebb 150 ezer forintos adó-visszatérítés lehetőségére, illetve az év végén szokásos premizálások nyomán több a mozgósítható jövedelem is, amit nyugdíjcélú megtakarításokra lehet fordítani” – hívta fel a figyelmet Gergely Péter, a Biztos Döntés pénzügyi szakértője.
Úgy tűnik, most a „főszezonon” kívül is aktivizálták magukat a kasszák, aminek részben az lehet az oka, hogy tavaly nagyon jó hozamokat értek el a portfóliók, ami a szokásosnál jobban ráirányítja a figyelmet az önkéntes nyugdíjpénztári megtakarításokra.
Tavaly több mint 15 százalékkal, 2262,4 milliárd forintra növekedett a hazai önkéntes nyugdíjkasszáknál kezelt vagyon, ami egyben új rekordot is jelent.
A vagyon dinamikus emelkedéséhez a tagi és munkáltatói befizetések növekedésén túl az is hozzájárult, hogy a tőkepiaci környezet kedvező alakulása nyomán a hozamok is nagyon szépen alakultak: a Magyar Nemzeti Bank adatai szerint hét olyan szolgáltató is akadt tavaly, amelynél 20 százalék feletti nettó hozamrátát sikerült elérni egy vagy több portfólióval.
A tagtoborzó kampányok folytatásához az is kedvet adhatott az önkéntes nyugdíjpénztáraknak, hogy tavaly – sok év után először – sikerült megállítani a taglétszám lassú apadását. „Az, hogy a nyugdíjpénztáraknak sikerült megállítani a taglétszám csökkenését, az egyértelműen az utolsó negyedévnek köszönhető: akkor közel 11,5 ezer új belépőt regisztráltak a kasszák – szemben az egy évvel korábbi 6,2 ezerrel –, miközben mindössze 1500 tag döntött a kilépés mellett, ami jóval kevesebb az utóbbi negyedévekben megszokottnál” – hívta fel a figyelmet Gergely Péter.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.