szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?

Kétségbeesetten küzd az Air France, hogy minimalizálja a légiutaskísérők sztrájkjának a hatásait.

Kétségbeesetten küzd az Air France, hogy minimalizálja a légiutaskísérők sztrájkjának a hatásait. Próbálják a lehető legkevesebb járatot törölni, ehhez viszont olyan érdekes praktikákat is bevetnek, mint hogy csökkentik a járatra beosztott stewardessek számát. 

A dologban a logika az, hogy az előírások szerint 50 utasonként kell egy légiutaskísérő, így aztán a jelenlegi helyzetben teljesen felesleges 4-nek ott lennie például egy 160 főre méretezett gépen, ha csak 120 utas van. A megoldás: csak két sztyuvi megy a járatra, 20 utas pedig megszívta, nem szállhat fel.

Egyébként ez igen nagy költséggel jár a légitársaság számára, megtagadott beszállás esetén az uniós szabályok 250 eurós kártérítést rónak a légitársaságra. Persze nem minden utas tud róla, kevesebben kérik.

A sztrájk egyébként az AirFrance-KLM csoportnak csak a francia részét érinti, a hollandok húzzák az igát becsülkettel. S noha az imént vázolt módszer segítségével sikerült elérni, hogy egyelőre csak a járatok mintegy ötödét kelljen törölni, a java még hátra van: november 1 az egyik legnagyobb forgalmú nap. Nem csak ünnep, de iskolai szünet is van utána.

Nem véletlen, hogy a sztrájk időzítése miatt komoly kritikák érik nem csak az utasok, hanem a francia kormánytisztségviselők részéről is a munkát beszüntetőket.

Az Air France-KLM egyébként november 9-én hozza ki gyorsjelentését és már voltak pletykák arról, hogy profit warning is lesz hozzá. A nagy európai légitársaságok közül épp ez működik a legnagyobb költségekkel, de hát nem jellemző máshol se túlságosan az, hogy ezt a saját munkakörülményeikért, illetve fizetésükért aggódó dolgozók megértsék.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!