Darvasi László: „A magyar közgondolkodás mindig valami rögeszmének a foglya”
 

Darvasi László: „A magyar közgondolkodás mindig valami rögeszmének a foglya”

A Rákosi- és a Kádár-rendszerben a szovjet hozza a fogságot. Ma önként vagyunk rabok. Kompromisszumot kötni nehéz. Minek is? Addig tart a meccs, amíg meg nem nyerjük! Ennél ostobább és kártékonyabb fölfogás nem is lehetne. Csak hogy világos legyen, a miniszterelnökről beszélek. Aki nem tud veszteni, győzni sem tud – mondja Darvasi László, akit a XX. század első felében játszódó, lenyűgöző óriásregényéről, a Magvetőnél megjelent Neandervölgyiekről kérdeztünk.


A befolyásolás eszközei – 5. rész: Milyen mélyen él bennünk a tekintélytisztelet?
 

A befolyásolás eszközei – 5. rész: Milyen mélyen él bennünk a tekintélytisztelet?

Milyen hatások alapján döntünk? Miért képesek egyesek meggyőzni bennünket, míg mások nem? Mi hat ránk, amikor engedünk egy reklám csábításának? Hogyan lehet rávenni az embereket, hogy olyan ügyeket támogassanak, amelyeket korábban eszük ágában sem volt? Robert B. Cialdini szociálpszichológus, a befolyásolás világhírű szakértője évtizedek óta foglalkozik ezekkel a kérdésekkel. Kutatásai és gyakorlati tapasztalatai alapján foglalta össze a hatékony, etikus meggyőzés alapelveit és eszköztárát a Hatás című művében, amelynek bővített, átdolgozott kiadása az ismeretek frissítésén, az új kutatási eredmények bemutatásán túl rengeteg izgalmas, aktuális példával gazdagodott. A HVG Könyvek által megjelentetett kiadványból több részt is bemutatunk.

hvg360 hvg360





Hízelgés és önirónia Bánkitón: Karácsony Gergely és Dé:Nash is odatette magát
 

Hízelgés és önirónia Bánkitón: Karácsony Gergely és Dé:Nash is odatette magát

Továbbra is mérsékelt siker koronázza a civil programokon való részvételemet, de azért szó esik Gyurcsány Ferencről és Magyar Péterről, Karácsony Gergely pedig Dé:Nash-számot rendel Dé:Nash-től a politikus diszkón. Délutáni társas, civil totó és testdísz-készítés, este pedig némi rock, de főleg rap és technó. Szombati lötyögés a parton és francia melegszendvicskrém.

Feledi Márton Feledi Márton




A befolyásolás eszközei – 4. rész: Miért utánozzuk egymást?
 

A befolyásolás eszközei – 4. rész: Miért utánozzuk egymást?

Milyen hatások alapján döntünk? Miért képesek egyesek meggyőzni bennünket, míg mások nem? Mi hat ránk, amikor engedünk egy reklám csábításának? Hogyan lehet rávenni az embereket, hogy olyan ügyeket támogassanak, amelyeket korábban eszük ágában sem volt? Robert B. Cialdini szociálpszichológus, a befolyásolás világhírű szakértője évtizedek óta foglalkozik ezekkel a kérdésekkel. Kutatásai és gyakorlati tapasztalatai alapján foglalta össze a hatékony, etikus meggyőzés alapelveit és eszköztárát a Hatás című művében, amelynek bővített, átdolgozott kiadása az ismeretek frissítésén, az új kutatási eredmények bemutatásán túl rengeteg izgalmas, aktuális példával gazdagodott. A HVG Könyvek által megjelentetett kiadványból több részt is bemutatunk.

hvg360 hvg360