Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A 2016-ban a „kockásinges” tiltakozó hullám egyik elindítójaként ismert miskolci Herman Ottó Gimnázium tanárai ezúttal a társadalomhoz intéztek kérdéseket a Nemzeti alaptantervről.
A Herman tanárainak közleménye szerint ők azt tanítják a gyerekeknek, hogy ha nem értenek valamit, akkor bátran kérdezzenek. A módosított Nemzeti Alaptanterv megjelenése után nekik is rengeteg kérdésük van. Arra kérnek mindenkit, hogy ezekre őszintén feleljen. A válaszokat ugyanis szerintük saját gyerekeik, unokáik, tanítványaik szemébe nézve kell elmondaniuk.
Íme, a tizenöt kérdés:
Az idén szeptemberben (!) bevezetendő Nemzeti alaptantervet január 31-én este tízkor hozta nyilvánosságra a kormány, azóta számos szakmai szervezet tiltakozott annak szakmaiatlansága ellen, és a nyilvánosságot, szakmai diskurzust mellőző kidolgozása ellen. Máig nem tudni, kik azok, akik részt vettek a kidolgozásában, egyedül Takaró Mihály neve ismert, mondjuk neki tetszik is a NAT. Továbbá meg van elégedve a kidolgozásért felelős biztos, Hajnal Gabriella, Kásler emberminiszter és Rétvári államtitkár is.
A NAT-tal kapcsolatos vita azonban kissé elhajlott egyfajta hazafiasság-versennyé. Indult petíció a NAT ellen és a NAT mellett. Előbbit azok írják alá, akik szakmailag alkalmatlannak tartják a dokumentumot, utóbbit azok, akik szerint kell hazafias nevelés az iskolákban (nem mintha előbbiek ezt tagadnák).
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.