szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A háttérben a hírek szerint az állhat, hogy nem zökkenőmentes a lap és a vele egy szerkesztőségbe került Pesti Hírlap összecsiszolódása.

A 168 Óra összes munkatásának eltűnt a neve a 168ora.hu impresszumából hétfőn: hat online munkatársból három felmondott, és jelenleg nem tudni, ki felel az oldalon megjelenő tartalomért.

A Magyar Hang információi szerint a 168 Óra vezetősége össszetűzésbe került a velük közös szerkeszőtségbe költözött Pesti Hírlap dolgozóival, de ezt másként látja Rózsa Péter – a nyomtatott lap vezetője, aki eddig az online híroldal főszerkesztője is volt, ám arról a posztjáról lemondott –, és másként Milkovics Pál, a Brit Média Kft. vezérigazgatója.

Rózsa szerint nincs szó konfliktusról, „olyan belső folyamatok indultak el az összevonással, amelyek szervezeti és pozícióváltozásokat hoztak magukkal”, ahogy az átalakítással magyarázta az üres impresszumot is.

Milkovics viszont az állítja, hogy a két szerkesztőség összeköltözése miatt kialakult új helyzet vezetett a felmondásokhoz: „Minden átalakítás változásokkal jár, amiben sokan megtalálhatják a számításaikat, néhányan viszont nem, ezért inkább a távozás mellett döntöttek. Többen a távozók közül nem abban a pozícióban folytathatták volna, mint amiben addig dolgoztak. Döntésüket emberileg maximálisan meg tudom érteni” – magyarázta.

A két szerkesztőség összeköltözésének a kiadók mögötti tulajdonosi változások állnak: a 186 Óra kiadója, a Brit Média Kft. nemrég felvásárolta az ingyenes napilap, a Pest Hírlap kiadóját, a Global Post Hun Kft.-t. A Brit Média Kft. Köves Slomó, az Egységes Magyarországi Izraelita Hitközség (EMIH) érdekeltsége, de a tranzakció után Milkovics Pál, a Pesti Hírlap alapítója is megjelent résztulajdonosként a cégben, vezérigazgatói tisztséget is vállalt, kiemelve: szeretné, ha a 168 Órát a a jövőben nem csak baloldaliak olvasnák.

A Pesti Hírlap a tervek szerint ősztől újra napilapként kerül az utcára Budapesten, de ez a járvány alakulásától is függ.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
HVG HVG Hetilap

Slomóé a Pesti Hírlap

Megvette az év elején indult, ingyenesen terjesztett Pesti Hírlapot (PH) a Köves Slomó rabbi vezette, korábban jelentős állami támogatásokat kapó Egyesült Magyar Izraelita Hitközséghez (EMIH) köthető Brit Media Kft. A 168 Óra hetilapot is kiadó cég korábban is résztulajdonos volt az anyagi gondokkal küzdő, a koronavírus-járvány idején megfelezett szerkesztőséggel, csak online formában megjelenő lapban. Ehhez kapcsolódóan pedig Milkovics Pál, a PH alapító tulajdonosa 20 százalékos részesedést szerzett a Brit Mediában – derítette ki a Media1 portál. A Brit Mediáé a főleg zsidó témákkal foglalkozó Neokohn.hu, a cég korábban résztulajdonosa volt a Klubrádiónak is, de az a részvénycsomag később egy izraeli állampolgárhoz került, miközben ténylegesen valószínűleg megmaradt az EMIH érdekeltségében. A Media1 szerint a várhatóan a vezérigazgatói pozíciót is megkapó Milkovics azt szeretné, hogy a lapok „kiegyensúlyozottabbak” legyenek, és ne csak baloldali olvasóknak szóljanak. Mint a HVG már korábban megírta, a PH körül megjelent a Habony Árpádhoz köthető Lokál című kormányközeli lapnál vezetői pozíciót betöltő Keresztesi Péter. Habony emberei máshol is sikerrel nyomulnak: Leitner Attila, a Lokál egykori főszerkesztője átvette a közmédiás hirado.hu vezetését.

Drogterjesztőket fogtak el Kiskunhalason

Drogterjesztőket fogtak el Kiskunhalason

Koronavírusos a FIFA elnöke, Gianni Infantino

Koronavírusos a FIFA elnöke, Gianni Infantino

Már a svéd egészségügyi hatóságok is szigorúbb ajánlásokat fogalmaztak meg

Már a svéd egészségügyi hatóságok is szigorúbb ajánlásokat fogalmaztak meg