szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A színész úgy látja, most kellene a pályája zenitjén lennie, ehhez képest egzisztenciális kérdései vannak.

Magyarország és Budapest sem ismeri el a polgárait és az értelmiségét Nagy Zsolt szerint. Az Örkény Színház színésze az NLC-nek adott interjújában mondta azt, hogy

legendás színészek dolgoznak színházakban megalázó bérekért. Nincsenek a helyükön kezelve. De ugyanez igaz a pedagógusainkra is. Amikor látom, hogy a fővároshoz tartozó BKV több mint 700 ezer forintért keres buszsofőrt, akkor eszembe jut a saját fizetésem is.

Ehhez azt is hozzátette, hogy jobb anyagi helyzetben van, mint mondjuk egy pénztáros, és nem is vágyik BMW-re, de látja, „hogyan tolódnak el az arányok”.

Harminc éve dolgozom ebben a szakmában és most kellene a zeniten lennem. Ennek ellenére tele vagyok egzisztenciális kérdésekkel.

Nagy úgy látja, hogy mikor ő kezdte a pályát, még óriási tisztelet övezte a színészeket (példaként Cserhalmit, Gáspárt, Őzét és Bessenyeit említi), de az utána jövő generáció már nem kapja meg „ugyanezt a respektet”.

A színész szerepel az RTL Árulók – Gyilkosság a kastélyban című reality show-jában, amelyben hírességeket zárnak össze, hogy a köztük megbújó gyilkosokra vadásszanak. az interjúban az is szóba került, hogy volt olyan játékostársa, aki nem ismerte fel Nagyot. Erre ő azt mondta:

Az ilyen helyzetek számomra egyszerre rendkívül szórakoztatók és szomorúak egyben.

Nagy Zsolt szerint senkinek nem kellene őt felismernie, amikor beugrik a benzinkútra, de „ebbe a műsorba olyanokat hívtak meg, akik elvileg otthonosan mozognak a médiában.”

 

Van-e olyan jó az RTL gyilkosos realityje, mint egy Poirot-film vagy a Cluedo?

Az alaphelyzettől épp annyira jövünk izgalomba, mint amennyire akkor, amikor kézbe veszünk egy detektívregényt vagy gyilkosos szerepjátékra készülünk. Vagyis nagyon. Az Árulók - Gyilkosság a kastélyban című reality show-ban hírességeket zárnak össze, hogy a köztük megbújó gyilkosokra vadásszanak. Krimirajongóknak nincs is jobb kiindulási pont.

Arról is beszélt, hogy az aktuális magyar kultúrpolitika nyíltan lehetetleníti el „a kritikus, kísérletező, egaliter, nem szabályos, nem csendben maradó – és lehetne hosszan folytatni – személyeket, sztorikat, iskolákat”. Úgy érzi, saját maga is ehhez a körhöz tartozik, részben a saját vállalásai, részben a „szellemi partnerei” miatt, akik közül a Schilling Árpád-féle Krétakört emelte ki.

 

„Szíved szerint elküldenél minket Szibériába" - Nagy Ervin Rákay Philipnek üzent

„Megértem, hogy keménykedned kell velem, hiszen a sajátjaid is kiröhögnek a hátad mögött" - írt a színész az ellene kikelő propagandistának.

A riporter itt visszakérdezett, hogy akkor hogyan szerepelhetett Nagy A játszma című filmben, amelyről „nem mondható, hogy nem része a rendszernek”. (A film elkészülését a Magyar Hang szerint a Nemzeti Filmintézet 883 millió forinttal támogatta, ezen felül 5 milliót nyertek el forgatókönyv-fejlesztésre és 15 milliót marketingre. A film gyártója és producere Lajos Tamás, aki a Színház- és Filmművészeti Egyetem elfoglalásakor bekerült az új kuratóriumba és aki Káel Csaba filmügyi kormánybiztosi kinevezése óta tarol a filmgyártási- és egyéb pályázatok terén.)

Nagy erre azt válaszolta, hogy csak azért kapta meg azt a szerepet, mert A vizsga című film folytatása volt, amiben korábban játszott.

Talán nemet kellett volna rá mondanom az SZFE-n történtek miatt, de akkor már aláírtam egy szerződést. Amúgy az egy jó film lett. Ha van pénz, könnyebb filmet csinálni. Jó operatőre volt, jó rendezője, teli volt jó színészekkel, jól volt megírva. Nehéz lett volna elrontani. De az egész forgatást és utóéletét árnyalta a FreeSZFE ügy.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!