Idén hozzávetőleg 35 százalékkal növekedik az online reklámköltés - derül ki a red-stars felméréséből.

2003 telén a médiatulajdonosok az online piac 1,7-1,8 milliárd forint net-net valós reklámköltésére számítottak, ami be is jött, és az ügynökségi jutalékokkal kiegészítve igen közel áll a Magyar Reklámszövetség által nemrégiben publikált 2,2-2,4 milliárd forintos szakértői becsléshez. Idén tavasszal további növekedést jósolnak a megkérdezettek. A bizakodó hangulatot már az év eleji adatok is alátámasztani látszanak, ami alapján ez az összeg év végére elérheti a 2,4 milliárd forintot, ami közel 35 százalékos növekedés.



A médiatulajdonosok szerint a tavalyi lényegében stagnáló, sőt kis mértékben csökkenő tarifaárakhoz képest idén már kisebb áremelkedés is várható, ami azonban általában nem éri el az infláció mértékét sem.



Elsősorban az FMCG szektor (például élelmiszer- és háztartási vegyiáru-kereskedés) talált rá az internetben rejlő hirdetési lehetőségekre. Az ingatlanos és pénzügyi területen szolgáltató cégek is aktív online-hirdetők. A válaszadók hasonlóan a múlt évhez képest többet várnak az autós cégektől, de ugyanígy növekedést várnak még az FMCG, valamint az utóbbi időben mindig hiányolt informatikai szektortortól is. Utóbbiak esetében a hirdetések igencsak elmaradoztak.



A médiatulajdonosok reklámbevételeinek több mint 30 százalékához az online ügynökségeken, másik harmadához a klasszikus/offline ügynökségeken további harmadát, a közvetlen ügyfelek teszik ki. Tavaly ez az arány még csupán 15 százalék volt. A közvetlen eladások miatt az online ügynökségek vesztettek teret.



Az online reklámeszközök területén szinte minden médium a szponzoráció további erősödését várja, ami valószínűleg foci EB-nek és az olimpiának köszönhető. A hirdetések mérete tovább nő, és hogy egyre nagyobb szerep juthat a video streaming (egyidejű mozgókép-szolgáltató) megoldásoknak, amit segít a nagyobb sávszélességgel rendelkező felhasználók bővülő köre.
Tudományos felmérés készült arról, meddig hisznek a gyerekek a Mikulásban

Tudományos felmérés készült arról, meddig hisznek a gyerekek a Mikulásban

Megvan, mikor téríti vissza a korábbi különbözeteket előfizetőinek a Vodafone

Megvan, mikor téríti vissza a korábbi különbözeteket előfizetőinek a Vodafone

Tovább görög a tiltakozás: határátkelőt blokkol az MSZP-s politikus

Tovább görög a tiltakozás: határátkelőt blokkol az MSZP-s politikus

Megjelentek a jégsapkás, balesetveszélyes autók az utakon – fotó

Megjelentek a jégsapkás, balesetveszélyes autók az utakon – fotó

Továbbküldte Kövér Ádernek a túlóratörvényt

Továbbküldte Kövér Ádernek a túlóratörvényt

Állandóan fáradtnak érzi magát? Nem biztos, hogy a kimerültség vagy a nemalvás az oka

Állandóan fáradtnak érzi magát? Nem biztos, hogy a kimerültség vagy a nemalvás az oka