Hosszú farok, a jövő olvasótábora, blogokból alternatív médium, nemlétező lapok - válogatás Médiabloggerünk múlt heti írásaiból.
Hosszú farok
A gazdaságban vagy a médiában is megfigyelhető „long tail” néven emlegetett jelenség lényege, hogy egy piac meghatározó részét néhány nagy szereplő uralja, a maradékon viszont nagyon sok szereplő osztozik. Változik-e a helyzet az új információ- és médiafogyasztási szokások terjedésével? Tovább.
A jövő már itt van, de látják-e ezt a médiavállalatok is?A média jövőjével foglalkozó szakértők egy része a „passzív” közönség részvételével, az „alulról” jövő tartalmak felhasználásával, több csatornában történő elosztásával, a média és a közönség intenzív párbeszédeként képzeli el a jövőt. A hagyományos média legtöbb szereplője még nincs felkészülve ezekre a változásokra.
Tovább.Blogterológia 1A nemrég indult Blogter ingyenes blogszolgáltatás, ugyanakkor a legértékesebb blogok támogatásával, előtérbe állításával a hagyományos média alternatíváját kínálja. Ennek részleteiről beszél Doransky, a Blogter „főideológusa”.
Tovább.A lap, ami nincs„Milyen típusú lap hiányzik a magyar sajtópiacról?” A Kreatív Online körkérdésére adott válaszokat a hozzászólók is alaposan kiegészítették.
Tovább.