Hogyan nyerjünk Pulitzer-díjat?
Kampánycsend az interneten, átalakult a CNN.com, csomagolt tartalom, tippek a biztos Pulitzerhez - többek között e kérdéseket vizsgálgatta médiabloggerünk a héten.
Kampánycsend az interneten
„A Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete 2001-ben dolgozta ki Választási tartalomszolgáltatási kódexét, ami igazán önzetlen cselekedet volt részükről, hiszen abban az évben nem is voltak választások...” Tovább.
Átalakult a CNN.com
A hírverseny részeként a vezető hírszolgáltatók időnként áttervezik webes felületeiket. A cél ilyenkor természetesen az információsűrűség növelése és új szolgáltatások bevezetése úgy, hogy közben a szájt még hatékonyabb, könnyebben kezelhető legyen. Tovább.
Csomagolt tartalom
A csomagban való árusítás hivatalos magyarázata a lehető legszélesebb közönség kiszolgálása. A valódi ok az, hogy a kívánatos tartalom mellé számos olyan „mellékterméket” csomagolnak, amiket önmagukban nehezen, vagy csak alacsonyabb áron lehetne elsózni. Tovább.
Bepol – depol
Érdekelne egy olyan tanulmány, ami azt vizsgálná, hogyan terjedt ki a választási kampány az internetre 2002-ben és most. (Az az érzésem, hogy az idei kampány sokkal erősebben átitatta a webet.) Tovább.
Nyerj Pulitzert!
A most felfedezett, igen alapos tanulmány az elmúlt 25 év díjazott riportjait (feuture story) elemezve számos olyan törvényszerűséget fedezett fel, amik akár „Pulitzer-receptként” is felfoghatók. Tovább.
Miénk itt a tér (?)
Az általános szerepzavar persze nem a véletlen műve. A Blogter mögött komoly fejlesztői munka áll, itthon szokatlan méretű (bár néhány elemében igen béna) kampánnyal robbantak be a piacra. Igazi értékük azonban nem ez, hanem a blogoló közösség. Nem elég megszerezni őket, állandó gondoskodást, kényeztetést igényelnek. Tovább.