szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

„Elég a túl hangos reklámokból!" – jelentette ki Paolo Gentiloni olasz kommunikációs miniszter, és felszólította a televíziókat, hogy hagyjanak fel a reklámok túlzott hangerővel való sugárzásával, ami "inkább megfelel egy süketekből álló népnek, mint azoknak az intelligens fogyasztóknak, akiket meg akarnak célozni".

A jelenség már évek óta fennáll mind a közszolgálati, mind a magáncsatornákon. A miniszter az Iscom (a kommunikáció és információs technikák intézete) felmérését figyelembe véve lépett. Az intézet a RAI Uno, a Canale 5 és a La 7 tévécsatornákon végzett mérései azt mutatják, hogy a reklámok 83 százaléka átlagosan 51 százalékkal hangosabb, mint a műsor, amelybe beékelődik. Ez olyan különbség, amelyet a tv-nézők az esetek 57 százalékában észrevesznek – írta a Corriere della Sera című olasz napilap.

A rádióra és a tévére vonatkozó olasz szabályzatnak pedig van egy cikkelye, amely a reklámok kapcsán megszabja, hogy azoknak a többi programtól világosan észrevehető módon felismerhetőknek és megkülönböztethetőknek kell lenniük, de ennek elérési módja nem e nagyobb hangerő használata.

Némelyik tévé már bejelentette, hogy hajlandó változtatni, de várja az új paraméterek meghatározását. Vannak azonban olyan csatornák, amelyek arra hivatkoznak, hogy hozzájuk teljesen kész állapotban érkeznek a reklámok, s az ő feladatuk csak az, hogy megnézzék: a szavak és a képek nem sértenek-e tilalmakat.

Az olasz reklámvilág legjelentősebb ügynökségének elnöke szerint a reklám minősége, hatása nem a hangerőtől függ. Sőt, ez sokszor ellenhatást vált ki. A csend néhány autó- és tésztareklámnál például nyerő volt. "Az ordító reklám hamis mítosz" – jelentette ki a reklámguru.

A miniszter előrevetítette a szankciók lehetőségét, amelyeket az olasz rádió- és tévéhatóság foganatosít már szeptemberben ott, ahol nem történik változás.

Gazdaság

Tévéreklámok alkonya?

Lassan bealkonyul a legnagyobb hatású marketingeszköznek, azaz a televíziós műsorokat kegyetlenül megszakító reklámblokkoknak – állítják a Newsweek című hetilapnak nyilatkozó reklámszakemberek. A szpotokat felváltó alternatív hirdetési stratégiák térnyerése azonban még eltart egy ideig.

+15 perc alvás is komoly jelentőséggel bír a serdülőknél, segíthet megvédeni az agyukat

+15 perc alvás is komoly jelentőséggel bír a serdülőknél, segíthet megvédeni az agyukat

Orbán Viktor életében először elment az OTP közgyűlésére, hogy végül Magyar Péteren viccelődjön

Orbán Viktor életében először elment az OTP közgyűlésére, hogy végül Magyar Péteren viccelődjön

Váratlanul távozott a Pentagonból Hegseth kabinetfőnöke

Váratlanul távozott a Pentagonból Hegseth kabinetfőnöke

Műholdas földmegfigyelés: magyar vállalat is lehet globális adatszolgáltató

Műholdas földmegfigyelés: magyar vállalat is lehet globális adatszolgáltató