Norman Mailer a tévéreklámok ellen
Cunami miatt leállított reklámkampányok
Az ázsiai természeti katasztrófa óta több nagyvállalat is leállította tengeri motívumokkal operáló reklámkampányát.
Támadnak az álcázott reklámok
Közhely, hogy a hirdetők évről-évre egyre agresszívebb reklámtechnikákat alkalmaznak. Ezt mindannyian tapasztaljuk, ha bekapcsoljuk a tévét, vagy akár csak kilépünk az utcára. Sokan úgy gondolják, hogy már védekezni is megtanultak a reklámok ellen. De mi van, ha észre sem vesszük, hogy éppen egy termékbemutató elszenvedői vagyunk? Úgy fest, hogy a jövőben turistának, szesztestvérnek, sármos csábítónak álcázott reklámemberektől kell tartanunk, sőt már a szemétkosár is gyanús!
Reklámmelléfogások
A 2002-es év legnagyobb marketing-melléfogásai címmel hirdetett versenyt a hohenheimi egyetem marketingtanszéke. A tanszék oktatói és diákjai által összegyűjtött baklövések közül hattagú zsűri választotta ki a tíz legnagyobbat, majd e toplistát internetes szavazásra bocsátották. A voksolás eredményét februárban hozzák nyilvánosságra. Ön mit jelölne a listára?
Tévéreklámok alkonya?
Lassan bealkonyul a legnagyobb hatású marketingeszköznek, azaz a televíziós műsorokat kegyetlenül megszakító reklámblokkoknak – állítják a Newsweek című hetilapnak nyilatkozó reklámszakemberek. A szpotokat felváltó alternatív hirdetési stratégiák térnyerése azonban még eltart egy ideig.
Reklámtilalom a hamburgerre és a hasábkrumplira
Betilthatja a hamburger és a hasábburgonya reklámokban való szerepeltetését az Európai Unió. A közösség a gyermekek körében megfigyelhető egyre vészesebb elhízásnak kíván ily módon hadat üzenni.
Tarolnak az agresszíven sokkoló reklámok
„A világ, amilyennek szeretném” - szólt évekkel ezelőtt az Excite.it internetes szolgáltató reklámszlogenje, amelyhez egy kerékbilinccsel lebénított rendőrautó képét csatolták. A sokkoló, vagy szexuálisan szabados és tabudöntögető reklámok lassan elárasztják a magazinokat és képernyőket.