szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Norman Mailer amerikai író követeli, hogy a gyermekek érdekében szüntessék meg a televíziós reklámokat.

"Úgy vélem, hogy a televíziós reklámoknak el kell tűnniük a képernyőről" - írta a 81 éves Mailer a Washington Post vasárnapi számának mellékletében. Szerinte a gyerekek jobban tudnának koncentrálni, többet olvasnának és ritkább lenne a hiperaktivitás. 

Az író nem a televíziót, mint olyant bírálta, hanem a véleménye szerint agresszív reklámokat, amelyeknek mennyisége az 1991-2003 közötti időszakban 36 százalékkal nőtt, ami oda vezet, hogy sok gyerek hiperaktívvá vált, mások pedig passzív életmódot folytatnák és elhíznak.

Gazdaság

Támadnak az álcázott reklámok

Közhely, hogy a hirdetők évről-évre egyre agresszívebb reklámtechnikákat alkalmaznak. Ezt mindannyian tapasztaljuk, ha bekapcsoljuk a tévét, vagy akár csak kilépünk az utcára. Sokan úgy gondolják, hogy már védekezni is megtanultak a reklámok ellen. De mi van, ha észre sem vesszük, hogy éppen egy termékbemutató elszenvedői vagyunk? Úgy fest, hogy a jövőben turistának, szesztestvérnek, sármos csábítónak álcázott reklámemberektől kell tartanunk, sőt már a szemétkosár is gyanús!

Gazdaság

Reklámmelléfogások

A 2002-es év legnagyobb marketing-melléfogásai címmel hirdetett versenyt a hohenheimi egyetem marketingtanszéke. A tanszék oktatói és diákjai által összegyűjtött baklövések közül hattagú zsűri választotta ki a tíz legnagyobbat, majd e toplistát internetes szavazásra bocsátották. A voksolás eredményét februárban hozzák nyilvánosságra. Ön mit jelölne a listára?

Gazdaság

Tévéreklámok alkonya?

Lassan bealkonyul a legnagyobb hatású marketingeszköznek, azaz a televíziós műsorokat kegyetlenül megszakító reklámblokkoknak – állítják a Newsweek című hetilapnak nyilatkozó reklámszakemberek. A szpotokat felváltó alternatív hirdetési stratégiák térnyerése azonban még eltart egy ideig.

hvg.hu Világ

Reklámtilalom a hamburgerre és a hasábkrumplira

Betilthatja a hamburger és a hasábburgonya reklámokban való szerepeltetését az Európai Unió. A közösség a gyermekek körében megfigyelhető egyre vészesebb elhízásnak kíván ily módon hadat üzenni.

Kiricsi Gábor (hvg.hu) Média

Tarolnak az agresszíven sokkoló reklámok

„A világ, amilyennek szeretném” - szólt évekkel ezelőtt az Excite.it internetes szolgáltató reklámszlogenje, amelyhez egy kerékbilinccsel lebénított rendőrautó képét csatolták. A sokkoló, vagy szexuálisan szabados és tabudöntögető reklámok lassan elárasztják a magazinokat és képernyőket.

A DK a nemzetbiztonsági bizottság összehívását kezdeményezi

A DK a nemzetbiztonsági bizottság összehívását kezdeményezi

Buszra nyitottak tüzet fegyveresek Ciszjordániában, hárman meghaltak

Buszra nyitottak tüzet fegyveresek Ciszjordániában, hárman meghaltak

Elárasztott „patkánylyukban” rekedt bányászokat próbálnak kimenteni Indiában

Elárasztott „patkánylyukban” rekedt bányászokat próbálnak kimenteni Indiában

Az MTI Rogán Antal szankcionálásáról nem, csak Gulyás és Szijjártó reakciójáról számolt be

Az MTI Rogán Antal szankcionálásáról nem, csak Gulyás és Szijjártó reakciójáról számolt be