szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Norman Mailer amerikai író követeli, hogy a gyermekek érdekében szüntessék meg a televíziós reklámokat.

"Úgy vélem, hogy a televíziós reklámoknak el kell tűnniük a képernyőről" - írta a 81 éves Mailer a Washington Post vasárnapi számának mellékletében. Szerinte a gyerekek jobban tudnának koncentrálni, többet olvasnának és ritkább lenne a hiperaktivitás. 

Az író nem a televíziót, mint olyant bírálta, hanem a véleménye szerint agresszív reklámokat, amelyeknek mennyisége az 1991-2003 közötti időszakban 36 százalékkal nőtt, ami oda vezet, hogy sok gyerek hiperaktívvá vált, mások pedig passzív életmódot folytatnák és elhíznak.

Gazdaság

Támadnak az álcázott reklámok

Közhely, hogy a hirdetők évről-évre egyre agresszívebb reklámtechnikákat alkalmaznak. Ezt mindannyian tapasztaljuk, ha bekapcsoljuk a tévét, vagy akár csak kilépünk az utcára. Sokan úgy gondolják, hogy már védekezni is megtanultak a reklámok ellen. De mi van, ha észre sem vesszük, hogy éppen egy termékbemutató elszenvedői vagyunk? Úgy fest, hogy a jövőben turistának, szesztestvérnek, sármos csábítónak álcázott reklámemberektől kell tartanunk, sőt már a szemétkosár is gyanús!

Gazdaság

Reklámmelléfogások

A 2002-es év legnagyobb marketing-melléfogásai címmel hirdetett versenyt a hohenheimi egyetem marketingtanszéke. A tanszék oktatói és diákjai által összegyűjtött baklövések közül hattagú zsűri választotta ki a tíz legnagyobbat, majd e toplistát internetes szavazásra bocsátották. A voksolás eredményét februárban hozzák nyilvánosságra. Ön mit jelölne a listára?

Gazdaság

Tévéreklámok alkonya?

Lassan bealkonyul a legnagyobb hatású marketingeszköznek, azaz a televíziós műsorokat kegyetlenül megszakító reklámblokkoknak – állítják a Newsweek című hetilapnak nyilatkozó reklámszakemberek. A szpotokat felváltó alternatív hirdetési stratégiák térnyerése azonban még eltart egy ideig.

hvg.hu Világ

Reklámtilalom a hamburgerre és a hasábkrumplira

Betilthatja a hamburger és a hasábburgonya reklámokban való szerepeltetését az Európai Unió. A közösség a gyermekek körében megfigyelhető egyre vészesebb elhízásnak kíván ily módon hadat üzenni.

Kiricsi Gábor (hvg.hu) Média

Tarolnak az agresszíven sokkoló reklámok

„A világ, amilyennek szeretném” - szólt évekkel ezelőtt az Excite.it internetes szolgáltató reklámszlogenje, amelyhez egy kerékbilinccsel lebénított rendőrautó képét csatolták. A sokkoló, vagy szexuálisan szabados és tabudöntögető reklámok lassan elárasztják a magazinokat és képernyőket.

Marabu Féknyúz: Mi nem eladó?

Marabu Féknyúz: Mi nem eladó?

Economist: A szövetségesek nem tudják a végtelenségig megbékíteni Trumpot

Economist: A szövetségesek nem tudják a végtelenségig megbékíteni Trumpot

Orbán Balázs értékelte az ország helyzetét, és arra jutott, minden a 2010 előtti kormány hibája

Orbán Balázs értékelte az ország helyzetét, és arra jutott, minden a 2010 előtti kormány hibája

Nagyon rossz adat érkezett a KSH-tól, földbe állt a bolti forgalom

Nagyon rossz adat érkezett a KSH-tól, földbe állt a bolti forgalom