szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A budapesti fogaskerekű történetének kezdete a kiegyezés korába nyúlik vissza.

A XIX század közepéig a Sváb-hegy és környéke erdővel borított hegyvidéki terület volt, ahova elsősorban vadászni jártak az arisztokrácia és a nagypolgárság tagjai. Néhány tehetősebb budai polgár villákat épített a hegyoldalban, kihasználva a város közelségét, és kiélvezve a nyugalmat és az innen nyíló panorámát.

Idővel egyre többen költöztek a hegyre, és mivel csupán lovaskocsival lehetett feljutni a kúriákhoz, ami nagyon kimerítette a lovakat, épp ezért sokáig is tartott, számos elképzelés és terv született a negyedet a várossal összekötő vasút megépítésére. A legvalószínűbbnek az látszott, hogy Zugligetből megy majd fel sínpár a Sváb-hegyre, de Buda polgármestere végül a Diósárkon keresztül vezető utat jelölte ki, amely a Városmajorból indult, így is közelebb hozva az utasokat a belvároshoz.

Az építkezésről szóló szerződést 1873 májusában írták alá a svájci Gesellschaft für Bergbahnen in Basel céggel, amely 1874. április 22-én meg is kezdte az építkezést - olvasható a blogon. A fogaskerekű teljes történetét elolvashatja a Retro feeling blogon.

Csak húst, vajat és rengeteg sajtot evett egy férfi, gyorsan meg is lett az eredménye – sárgás elváltozások jelentek meg a bőrén

Csak húst, vajat és rengeteg sajtot evett egy férfi, gyorsan meg is lett az eredménye – sárgás elváltozások jelentek meg a bőrén

Nagyon meg fogja hálálni a szervezete, ha hidegebb szobában alszik

Nagyon meg fogja hálálni a szervezete, ha hidegebb szobában alszik

Tíz halottja is lehet a svédországi iskolai lövöldözésnek

Tíz halottja is lehet a svédországi iskolai lövöldözésnek

Megérkezett a menetrend szerinti 105 milliós állami szponzorpénz a Tiborcz–Csetényi-páros cégéhez

Megérkezett a menetrend szerinti 105 milliós állami szponzorpénz a Tiborcz–Csetényi-páros cégéhez