szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy légitársaság nem tesz regionális központtá egy várost, de nélküle maga az ambíció is komolytalan. A Malévval együtt oda a Budapest és Magyarország vezető szerepéről szőtt álmunk - egyszerű logisztikai okokból - írja a Véleményvezér blog.

Nem létezhet jó csatlakozásokkal és sok desztinációval rendelkező reptér olyan légitársaság nélkül, amelyik ezt központi bázisaként használja - írja keddi bejegyzésében a Véleményvezér blog szerzője. Ilyen repülőtér nélkül egyetlen város sem tölthet be központi szerepet egy gazdasági régióban. Pedig mind a magyar nemzeti identitás, mind a magyar gazdaság hosszú távú fejlődésével kapcsolatos elképzelések arra épülnek, hogy ez az ország, azon belül is elsősorban Budapest az állam határain túl is komoly befolyással rendelkezik - írja a szerző.

Magyarországnak, folytatja a blogger, 1990-ben minden esélye megvolt arra, hogy a régiónak ilyen értelemben vett központja legyen. Ez az előny aztán fokozatosan és eleinte természetes módon erodálódott, de a Malév elvesztésével valószínűleg magáról a vágyról is le kell mondanunk egy jó időre - áll a cikkben. Hogy miért, az kiderül a Véleményvezér oldalán.

Vitézy Dávid: A MÁV is szolidáris Budapesttel, a balatoni fővonalon összeomlott a közlekedés

Vitézy Dávid: A MÁV is szolidáris Budapesttel, a balatoni fővonalon összeomlott a közlekedés

Parkinson-kórral diagnosztizálták az A-ha frontemberét

Parkinson-kórral diagnosztizálták az A-ha frontemberét

Miközben leáll a tömegközlekedés Budapesten, készülnek a BKK kínai villanybuszai Csingtaóban

Miközben leáll a tömegközlekedés Budapesten, készülnek a BKK kínai villanybuszai Csingtaóban

Technikailag felfüggesztik a hiány miatti uniós eljárást, de gyakorlatilag marad a szégyenpadon az ország

Technikailag felfüggesztik a hiány miatti uniós eljárást, de gyakorlatilag marad a szégyenpadon az ország