szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Azzal is csökkenteni lehet a panaszok számát, ha megszüntetik azokat a fórumokat, ahová az egészségügyi ellátásukkal elégedetlenek fordulhatnak.

Drágán és nem elég hatékonyan működött a felügyelet, amely csupán évi 3 ezer panaszt kezelt – indokolta a megszüntetést Szócska Miklós egészségügyért felelős államtitkár. Ha ezt az évi legalább 100 millió orvos–beteg találkozási alkalomra vetítjük, három következtetés adódik: vagy kis hibaszázalékkal működik az egészségügy, vagy a betegek túlnyomó többsége kilátástalannak véli a hivatalos panaszkodást, vagy fogalmuk sincs, milyen minőségű ellátást kaptak.

A kormányzat előbb fogott hozzá az intézményi rendszer lebontásához, mintsem körvonalazta volna, milyen keretek között gondolja kezelni az egészségügyi ellátást igénybe vevők panaszait. Az egészségügyi törvényben nevesített 9 betegjog közül a legtöbbször az ellátáshoz való hozzáféréssel és annak minőségével, tartalmával kapcsolatos kifogásokkal keresik meg a betegjogi képviselőket. A panaszlistát a fogorvosok és fogtechnikusok, a gyógyászati segédeszközök forgalmazói, az optikusok, a patikusok és a plasztikai sebészek vezetik.

A teljes cikket elolvashatja a HVG e heti számában.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Plázs

Törlőkendőt felejtettek egy rákos betegben

A kínok kínját kell átélnie annak a rákos asszonynak, akit olyan sokszor műtötték, hogy a hasfalát már össze sem lehet varrni. Nyitott hasfallal él, mert 17 évvel ezelőtt szüléskor az orvosok benne felejtettek egy törlőkendőt.