szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Megható vagy vicces vagy forradalmi, ha ezeknek a kritériumoknak nem felel meg egy Super Bowl-reklám, akkor teljesen fölösleges volt kiadni azért a fél percért 4 és fél millió dollárt a hirdetőnek.

Azért hogy 4 és fél milliónak a fele kidobott pénz legyen az ablakon nehezen emészthető, az amerikai cégek mégis bevállalják: a Super Bowl félidejének egy fél perce kerül ennyibe a hirdetőknek, a mérce pedig igen magasan van. Minél viccesebbnek vagy meghatóbbnak kell lennie a szpotnak, és az már rég nem elég, ha egy világsztárt szerepeltetnek benne.

Sztáros-filmes

Így idén a Kate Upton Game of War-applikáció reklámja dőlt meg, hisz a szexepil túl olcsó. Liam Neeson viszont jó választás volt a Clash of Clans játéknak főleg, hogy épp aktuális filmjére az Elrabolva 3-ra utal, közben pedig egy poénnal szakítják meg félidőben, nem mindegy ugyanis, hogy ejtik ki a Liamot. 

A reklámszünet egyik legfontosabb „meglepetésvendége” Bryan Cranston volt, aki az alig egy perces Ensurance-reklám erejéig újra magára öltötte a Breaking Bad sorozatból megismert methfőző hacukáját. Sőt, még a mára emblematikussá váló „Say my name!” (Mondd ki a nevem!) sor is elhangzik tőle, igaz a válasz ezúttal egészen más, mint a szériában. 

A Snickers követi az évek óta bevált sémát, egy sztár hisztizik, aki azután vedlik át "normálisba", miután beleharapott egy Snickers-be. A Super Bowl alkalmára Danny Trejót választották, alteregójához pedig Marcia Bradyt elevenítették fel a Brady Bunch című hetvenes évekbeli sorozat egyik jelenetével, és ha ez nem lenne elég még megspékelték Steve Buscemivel.

Cuki

A cukiságfaktort a Budweiser-reklám merítette ki a hófehér kutyussal, aki elveszik a tanyán, de aztán megkerül.

Könnyfakasztó

A legmeghatóbbra a Dove apuci-reklámja sikerült: a daddyt gügyögő babák persze főleg a szülőket, és a gyereklázban égő nőket hatják meg, azokat viszont nagyon.

Vicces

A Doritos-reklámban van egy kisbaba, de mégsem tőle lesz jó a reklám, hanem a pasitól, akinek nem mindegy, hogy ki ül mellé a repülőn. Mindenkit sikerül elijesztenie, de egy szőke szépség behúzza a csőbe.  

 

Feminista

Az Always-nak viszont sikerült egy statement-reklámmal tromfolni idén. A Like a girl című szpotban sztereotípiákat rombolnak, először felnőtteket kérnek meg, hogy fussanak úgy "mint a lányok", aztán gyerekeket. Lényeges a különbség:

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.
Lélegeztetőgépre kérnek pénzt csalók egy önkormányzati cég nevében

Lélegeztetőgépre kérnek pénzt csalók egy önkormányzati cég nevében

Egy osztrák tévé hatszor kérdezte meg Varga Judittól, miért nincs időbeli korlátja a felhatalmazási törvénynek

Egy osztrák tévé hatszor kérdezte meg Varga Judittól, miért nincs időbeli korlátja a felhatalmazási törvénynek

Most már a Sydney-i Operaházba is beülhet otthonról

Most már a Sydney-i Operaházba is beülhet otthonról