Sört kutyával, szappant apucival – íme a legjobb Super Bowl-reklámok
Megható vagy vicces vagy forradalmi, ha ezeknek a kritériumoknak nem felel meg egy Super Bowl-reklám, akkor teljesen fölösleges volt kiadni azért a fél percért 4 és fél millió dollárt a hirdetőnek.
hvg.hu
Azért hogy 4 és fél milliónak a fele kidobott pénz legyen az ablakon nehezen emészthető, az amerikai cégek mégis bevállalják: a Super Bowl félidejének egy fél perce kerül ennyibe a hirdetőknek, a mérce pedig igen magasan van. Minél viccesebbnek vagy meghatóbbnak kell lennie a szpotnak, és az már rég nem elég, ha egy világsztárt szerepeltetnek benne.
Sztáros-filmes
Így idén a Kate Upton Game of War-applikáció reklámja dőlt meg, hisz a szexepil túl olcsó. Liam Neeson viszont jó választás volt a Clash of Clans játéknak főleg, hogy épp aktuális filmjére az Elrabolva 3-ra utal, közben pedig egy poénnal szakítják meg félidőben, nem mindegy ugyanis, hogy ejtik ki a Liamot.
A reklámszünet egyik legfontosabb „meglepetésvendége” Bryan Cranston volt, aki az alig egy perces Ensurance-reklám erejéig újra magára öltötte a Breaking Bad sorozatból megismert methfőző hacukáját. Sőt, még a mára emblematikussá váló „Say my name!” (Mondd ki a nevem!) sor is elhangzik tőle, igaz a válasz ezúttal egészen más, mint a szériában.
A Snickers követi az évek óta bevált sémát, egy sztár hisztizik, aki azután vedlik át "normálisba", miután beleharapott egy Snickers-be. A Super Bowl alkalmára Danny Trejót választották, alteregójához pedig Marcia Bradyt elevenítették fel a Brady Bunch című hetvenes évekbeli sorozat egyik jelenetével, és ha ez nem lenne elég még megspékelték Steve Buscemivel.
Cuki
A cukiságfaktort a Budweiser-reklám merítette ki a hófehér kutyussal, aki elveszik a tanyán, de aztán megkerül.
Könnyfakasztó
A legmeghatóbbra a Dove apuci-reklámja sikerült: a daddyt gügyögő babák persze főleg a szülőket, és a gyereklázban égő nőket hatják meg, azokat viszont nagyon.
Vicces
A Doritos-reklámban van egy kisbaba, de mégsem tőle lesz jó a reklám, hanem a pasitól, akinek nem mindegy, hogy ki ül mellé a repülőn. Mindenkit sikerül elijesztenie, de egy szőke szépség behúzza a csőbe.
Feminista
Az Always-nak viszont sikerült egy statement-reklámmal tromfolni idén. A Like a girl című szpotban sztereotípiákat rombolnak, először felnőtteket kérnek meg, hogy fussanak úgy "mint a lányok", aztán gyerekeket. Lényeges a különbség:
A kormány minden eszközzel segítené a kedvenc cégeit, hogy Montenegróban is megrendelésekhez jussanak. A nagy kérdés: mindez mennyi adófizetői pénzbe kerül, és mennyi gazdasági haszna lesz.
A legjellemzőbb hiányosságok között az olajszivárgást, a nem megfelelő fékhatást, a gumiabroncsok és a futóműalkatrészek nem megfelelő állapotát jegyezték fel.
A magyar kormányfő bojkottálja, hogy Ukrajna megkezdhesse a felvételi tárgyalásokat az EU-val, ám most éppen szövetségese, az amerikai elnök szólítja fel, hogy adja fel a vétót, ami meglehetősen váratlan.