HVG Extra Pszichológia
HVG Extra Pszichológia
Tetszett a cikk?

Lányos anyák és fiús apák.

Képzeljünk el egy szülőt, akinek bevásárlás közben épp annyi ideje marad, hogy két, különböző nemű gyereke közük az egyiknek szerezzen egy kis meglepetést. Melyikük lenne a szerencsés, a fiú- vagy a lánygyermek?

Az amerikai Rutgers Üzleti Iskola nemrég lezajlott kísérletéből úgy tűnik, az anyák valószínűbben költenek a lányukra, az apák pedig a fiukra, noha valamennyien úgy érzik, azonosan állnak mindkét gyermekükhöz ajándékozás tekintetében.

A Journal of Consumer Psychology hasábjain felidézett egyik kísérletben állatkerti látogatás során egy kérdőív kitöltéséért cserébe arról dönthetett a szülő, hogy a kislányának vagy kisfiának választ iskolatáskát ajándékba.

A szülők rendre az azonos nemű gyermekük felé húztak: az anyák háromnegyede a lányos táskát, míg az apák 87 százaléka a fiús táskát vitte haza magával.

Egy másik vizsgálatban 25 dolláros államkötvény sorsáról dönthettek a szülők. Itt sem alakult másképp a helyzet, pedig amerikai és indiai családokkal is elvégezték a kísérletet: a szülővel azonos nemű gyermek sokkal jobb esélyekkel indult az ajándékért.

Hasonló cikkeket a legújabb HVG Extra Pszichológia magazinban találhat, amelyben a hála, a bizalom és a remény érzéseivel foglalkozunk.

Fizessen elő a HVG Extra Pszichológia magazinra, most sokféle kedvezmény várja – akár a Kamasz különszámot is megkaphatja ajándékba.

ú


HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!