Tetszett a cikk?

A nagy versenyeknek köszönhetően egyre nagyobb közönséghez jut el a vitorlázás. Egy híres esemény széles „lefedettsége” vonzó, marketingjének ereje pedig elegendő ahhoz, hogy egy-két kisebb, a fő témától eltérő kampányt is elbírjon.

Így lesz ez a 2008-09-es Volvo Ocean Race-szel (VOR) is, mely 2005-06 után újból támogatja majd a „Save the albatross!” (Mentsd meg az albatroszokat!) nevű kezdeményezést. A madarak ugyanis nehéz helyzetben vannak: 21 ismert fajukból 19-et a teljes kipusztulás veszélye fenyeget. Ez az arány a legmagasabb a különböző madárfajokon belül.

A kipusztulás veszélyének egyik fő forrása az, hogy évente jó 100 ezer albatrosz veszíti életét főként halászok hálóiban, illetve a hálókra kiaggatott további horgok miatt. A tényre való figyelemfelkeltés és a jövőbeni megoldás reményében hozták létre a „Save the albatross!” kampányt madárvédő szervezetek.

A kutatók szerint egyszerű megoldás is létezne arra, hogy az állatok megmeneküljenek: súlyokat lehetne szerelni a halászhálókra, hogy gyorsabban merüljenek; a háló kivetését lehetne éjjel intézni, vagy a hálók fölé élénk színű madárijesztő szalagot lehetne elhelyezni.

A teljes cikk elolvasható a Yacht Magazin oldalán

Bármelyikünk otthonában lapulhat egy másfél milliós értékű legófigura

Bármelyikünk otthonában lapulhat egy másfél milliós értékű legófigura

Az értéktőzsde hozzáadott értéke: így segítheti a vállalkozását

Az értéktőzsde hozzáadott értéke: így segítheti a vállalkozását

Facebook, CrowdStrike és a többiek: ez volt 2024-ben a 10 legnagyobb informatikai leállás

Facebook, CrowdStrike és a többiek: ez volt 2024-ben a 10 legnagyobb informatikai leállás

Drágulnak az osztrák autópálya-matricák

Drágulnak az osztrák autópálya-matricák