szerző:
life-style.hu
Tetszett a cikk?

Az elmúlt öt hét alatt négy hetet voltam itthon a gyerekeimmel.

Az elmúlt öt hét alatt négy hetet voltam itthon a gyerekeimmel. Először két hét skarláttal, majd két hét rotavírussal, az időnként igazán mocskos részletektől mindenkit megkímélek. De az ápolás mellett ott volt a kiskorúak és a saját szórakoztatásom kérdése, ami bagatellnek látszik, de ahogy a gyerek jobban van, máris fontossá válik. Az alábbi túlélési taktikáim alakultak ki az elmúlt években, amik az ebben a pár hétben is sokat segítettek.

A lényeg: nem most (most sem) kell tökéletes anyának, apának lenni. Ha a helyzet nem túl súlyos és odafigyelsz, még ki is pihenheted magad.

1. Sok DVD a gyerekeknek. 
Feladom az elveimet, hogy a gyerek mennyi ideig nézhet mesét. Ez az időszak nekik is megterhelő és unalmas, nehéz lekötni a figyelmüket, a filmek sokat segíthetnek.

2. Sok DVD nekem. 
Amíg a gyerek tv-t néz, addig nem állok neki a takarításnak, mosásnak, főzésnek, azért mert muszáj. Kikapcsolás van: filmet vagy a kedvenc sorozataimat nézem.

3. Csak akkor főzök nagy ebédet, vacsorát, ha ez kikapcsol vagy szórakoztat. 
Mivel nem a szakácsművészetemről ismernek az emberek, és nem is igazán ez a kedvenc hobbim, ezért ilyenkor pár nap után eljön a halrudak, a makaróni és a gyorsrizs ideje. Csak a zöldség-gyümölcs arányra és mennyiségre figyelek, de arra nagyon.

4. Ha mozgáshiányom van, csak akkor kezdek el takarítani. 
Sok energiát vesz el és még büszke is vagyok magamra.

5. Alszom akkor, amikor a gyerekeim. 
A délutáni rövid alvásokat kihasználom és én is alszom. Egyrészt ilyenkor pár óra alatt nem lehet nagy baj a gyerekkel, másrészt nagyon pihentet. Ráadásul, ha éjjel gond van, így könnyebben bírom az éjszakát.

6. Kényeztetetem magam.
Most végre van időm olyan pakolásokat végig az arcomon hagyni, amiket eddig csak a kozmetikusnak sikerült. Most van fél órám, hogy hasson, sőt még a következő is belefér. De valamelyik nap új sminkeket próbáltam ki. Egész jó érzés volt. 

7. Társaság
Ha hiányzik a társaság, este áthívom egy barátaimat. Hoznak valami innivalót és beszélgetünk. Nyilván lényeges, hogy ne kapják el ők is az éppen aktuális betegséget.

8.  Külső segítséget kérek.
„Kihasználom” a barátaimat! Ha már jön valaki az esti traccspartira, megkérem őket, hogy vásároljanak be és hozzanak sok olvasnivalót is magukkal.

9. Dolgozom itthon. 
Tudom ez nem mindenkinek adatik meg, de ha valaki olyan szerencsés, mint én, akkor írhat ilyen cikkeket akár.

10. Befejezem a félbehagyott dolgaimat.
Ha nem esem túlzásokba, akkor olyan dolgokra van ilyenkor időm, amire máskor nincs vagy csak kevés: felhívom a nagypapámat, aki végre elmesélheti a történeteit teljes egészében, rendesen elrakom a kiolvasott könyveimet, rendet rakok a számítógépemen, elolvasom a rég félbehagyott újságokat, vagy kiselejtezem a szekrényemet. Sokat vagyok a gyerekeimmel, társasozunk, filmet nézünk, mese-délutánokat tartunk. Szóval az összkép még jó is lehet!

Dudálni nem szabad, cigányozni igen – a DK magyarázatot követel Pintértől

Dudálni nem szabad, cigányozni igen – a DK magyarázatot követel Pintértől

100 éve született a kényszerpályák zsenije, aki kimatekozta a blöffölést

100 éve született a kényszerpályák zsenije, aki kimatekozta a blöffölést

Orbán nemzeti konzultációt indít a koronavírusról és a gazdaság újraindításáról

Orbán nemzeti konzultációt indít a koronavírusról és a gazdaság újraindításáról