Shakespeare röviden és rajzolva
Shakespeare cool, mindig is az volt és mindig is az lesz.
Shakespeare cool, mindig is az volt és mindig is az lesz. Ez már csak így van a géniuszokkal, Marlowe-k mennek, Harry Potterek jönnek, de Shakespeare örök. És éppen ezért nagyon veszélyes. Piszok nehéz jó előadást csinálni egy Shakespeare darabból, iszonyú könnyű belezuhanni a közhellyé vált idézetek csapdájába, utánozni a pózzá merevedett gesztusokat és nem tölteni fel őket a dráma erejével, nem tölteni fel őket élettel. Pedig a dráma csak akkor működik, ha nem másról, mint magáról az életről szól és ez a Hamlet egyik legfontosabb kulcsa, legalábbis, ami a színpadi, a filmes vagy akár a képregény formátumú feldolgozásokat illeti.
Szinte felfoghatatlan, hogy a jövőben a királyság, mint dinasztikus alapokon működő államforma létezzen, bár ez lehet, hogy csupán a mi idealista kényszerképzetünk. A diktatúra viszont, és a centralizált uralom teljesen lehetséges és ahol a hatalom elérhető, ott bizonyosan felmerül a hatalom csábítása is. Főképpen, ha oly közel van a lehetőség, hogy pusztán egy szörnyű tett kell, és az ölünkbe hullhat. A képregény rajzolója biztosan számos feldolgozásban látta a darabot, hiszen használ színpadi beállításokat és a filmre jellemző plánozást (közeli kiemeléseket) is. Kicsit furcsa, de a mangára és az animére is nagyon jellemző, hogy a mulatságosabb vagy túl érzelmes jeleneteket elnagyolt karikatúrákkal oldja meg.
Azért elolvasása után senki se bízza el magát, hogy túl van Hamleten. Ennek a könyvnek a segítségével meg lehet írni egy röpdolgozatot, de a valódi művet még csak megközelíteni se lehet. A Hamlet pont olyan alkotás a világirodalomban, amihez érdemes az élet folyamán többször visszatérni és tapasztalni, hogy mint a briliánsnak, ennek is több oldala van, és ugyan egy manga is sok mindent visszaadhat, de éppen az élmény kedvéért érdemes elővenni az eredetit.