Rózsaszín próbababák árasztják el a az Andrássyt
Az emlőrák gyakori előfordulására, a rendszeres szűrés szükségességére és a gyógyulás lehetőségére hívja fel a...
Az emlőrák gyakori előfordulására, a rendszeres szűrés szükségességére és a gyógyulás lehetőségére hívja fel a figyelmet hétfőtől egy héten át az a 25 rózsaszín próbababa, amelyek 25 közismert ember gondolatait közvetítik majd. A próbababák okostelefonnal leolvasható QR-kód segítségével az ország emlőrákszűrőpontjainak listájához is elnavigálják a járókelőket, akik így könnyen kiválaszthatják a lakhelyükhöz legközelebb eső szűrőállomást. Az idén 125 éves Avon figyelemfelkeltő kampányának célja, hogy ráirányítsa figyelmet a megelőzés és a szűrővizsgálatok fontosságára.
Magyarországon a lakosságnak csupán fele jelenik meg évente szűrésen az Európai Unióban elvárt hetven százalék helyett, ezért fontos a rendszeres otthoni önvizsgálat és a kétévente ismétlődő orvosi szűrővizsgálatokon való részvétel.
Az emlőrákkal diagnosztizáltak száma évről évre emelkedik, jelenleg évente csaknem hétezer beteget regisztrálnak. Az önvizsgálat, a havi két-három apró mozdulat és a rendszeres emlőrákszűrés életet menthet.
A mellrák a nők körében előforduló leggyakoribb rákos megbetegedés, Magyarországé az EU-n belül az egyik legrosszabb halálozási mutató. Annak ellenére, hogy (számos más tagállammal ellentétben) nálunk nemzeti szűrőprogram is működik.
Az Avon a Nőkért Alapítványt 1955-ben hozták létre, és 2010-re már ötvenöt országban harcolt az emlőrák ellen. A vállalat az évek során számos mammográfiai műszert adományozott, továbbá ápolók képzését és a betegség korai felfedezésére irányuló kutatásokat is támogatott.