szerző:
life-style.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Idehaza Gizi néniről szól a nyár, mert elintézte, lőttek a magas áraknak.

Idehaza Gizi néniről szól a nyár, mert elintézte, lőttek a magas áraknak. Mindez nagyjából a kilencvenes évek elejét idéző grafikai megvalósítással. Nem kell szakembernek lenni ahhoz, hogy tudjuk, Magyarországon nem divat a kreatív reklám. Ezt lehet magyarázni a kicsi és rossz piaccal, vagy az új dolgok befogadására teljesen képtelen közönséggel, ettől még a helyzet az, hogy az árcetlivel kiplakátolt nyers hús, és az ingerküszöböt meg sem közelítő üzenetek merítik ki hazánkban a köztéri hirdetések fogalmát. Más országokban azért próbálkoznak a kreatívok, persze ez nem jelenti feltétlenül azt, hogy jobbat is alkotnának - de legalább elérik a céljukat. Az ember megáll, meghökken, esetleg fel is háborodik, vagy röhög egy kellemeset. Eredetileg ez is lenne a cél - a termék bemutatásán túlmenően persze.

Hogy lehet a köztéri hirdetést mégis kicsit eredetibb módon elképzelni? Elsőként ott van például az ausztráliai SunSmart kampánya, akik saját naptejüket szeretnék népszerűsíteni - lehetőleg közvetlenül elérve a potenciális fogyasztót. Természetesen nem lehet mindenkinek személyesen bemutatni a terméket, de azt lehet hagyni, hogy az emberek saját maguk próbálják ki azt. Így a Cooch Creative által átalakított city light poszterekhez egy beépített termékminta adagoló is kapcsolódik a buszmegállókban, így a tömegközlekedő nép (akik nagyrészt a nyári melegben, a napon állva várakoznak járatukra) első kézből tesztelheti az adott terméket. Ötletes, nem?

www.creativecriminals.com

Ennél már csak az az okosabb, ha maga az utca népe lesz a hirdetési felület. A DDB Group reklámügynökség azt találta ki az új-zélandi Superette divatcégnek, hogy hirdetésüket a padok ülőfelületére helyezzék el - fém domborműként. Így a nyári melegben sok comb veszi fel az adott mintát, jelen esetben a vállalat rövidnadrágjainak reklámját. Ideális esetben egy szép pár női láb a legjobb hirdetési felület lehet, de akár egy fehér, szőrős férficomb is célba érhet - az ötlet mindenképpen eredeti.

fashionablygeek.com

A német BBDO reklámcég kicsit agresszívabb módon igyekszik felkelteni a figyelmet a Gillette Venus és a borotválás fontosságára. Míg J-Lo a vállalat hivatalon reklámarcaként a bennünk rejlő szépség istennőjét élteti, addig a BBDO olyan törölközőket szórt szét Németországban, amelyen egy női vagy férfi test sziluettje látható, a "szőrös" helyeken pedig lyuk van. Így a fűre terítve a törölközőt szépen kirajzolódik az elhanyagolt szőrzet rémisztő képe - a maga természetes szépségében. Nem túl elegáns, de azért hatásos.

hurricanevanessa.com
Volt szovjet tiszt kémkedett Lettországban, nyolc évet kapott

Volt szovjet tiszt kémkedett Lettországban, nyolc évet kapott

Lassúsága és szakszerűtlensége miatt többször is figyelmeztették Szerbiában a Budapest–Belgrád-vasútvonal kínai kivitelezőjét

Lassúsága és szakszerűtlensége miatt többször is figyelmeztették Szerbiában a Budapest–Belgrád-vasútvonal kínai kivitelezőjét

Meghalt Békés Itala

Meghalt Békés Itala

Polyák Gábor: A hazudozás és a gyűlölködés szabadsága

Polyák Gábor: A hazudozás és a gyűlölködés szabadsága