Egyre kevesebben fizetnek a hotelekben készpénzzel
Összefoglalót készített a BDOnline arról, hogyan alakultak a szobafoglalási, utazási trendek az elmúlt időszakban.
Összefoglalót készített a BDOnline arról, hogyan alakultak a szobafoglalási, utazási trendek az elmúlt időszakban. Az a megállapításuk kevésbé meglepő, hogy az egyes szálláshelyek online jelenléte alapvetően hozzájárul a sikerhez, hiszen hogyan is lehetne ez másképp, a Google és az IPSOS kutatásából készített grafikonjuk azonban már jóval beszédesebb.
Ez azt mutatja, hogy a tavalyi évben az egyéni, illetve üzleti utazók a világon milyen arányban vették igénybe a különböző információs csatornákat:
A felmérés szerint a netes tájékozódás során az élen a szállodák és légitársaságok saját weboldalai szerepelnek, csupán a keresőoldalak előzik meg őket népszerűségben. Minden más csak ez után jön, még az utazási ügynökségek ajánlatai, de a barátok, kollégák javaslatai is.
Folyamatosan képben kell lennie tehát a szállodaiparnak az online trendekkel, mert itt is igaz, hogy aki kimarad, lemarad: beszédes adat, hogy az egyéni utazók 30 százaléka nézett már meg mobilján utazással kapcsolatos videót, miközben az üzleti utazók 54 százaléka már túl van legalább egy, utazással kapcsolatos mobilapplikáció letöltésén. Sőt, egyre kevesebben egyenlítik ki a számlát készpénzzel, az online fizetési lehetőség egyre érzékelhetőbb versenyelőnnyé válik.
Ami pedig a már amúgy is népszerű közösségi oldalakat illeti, ezekre a felületekre már egyre kevésbé érdemes szimpla információközvetítőként tekinteni: jó, ha megfontolják a hotelek, hogy foglalási rendszereiket ezekbe is integrálják.