Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"59a063aa-0dc2-4816-abdb-3958698454c6","c_author":"HVG","category":"360","description":"Tudják ugyanazt, mint a világ legjobb borászképző egyetemein, ezért jó értelemben vett öntudatot igyekeznek kialakítani szőlész-borász hallgatóikban – mondja Nyitrainé dr. Sárdy Diána, a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Budai Campusának főigazgatója, aki szerint ők az egyik legnagyobb nyertesei a gödöllői központú MATE létrejöttének.","shortLead":"Tudják ugyanazt, mint a világ legjobb borászképző egyetemein, ezért jó értelemben vett öntudatot igyekeznek kialakítani...","id":"20250105_hvg-diploma-2025-mate-Nyitraine-Sardy-Diana","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/59a063aa-0dc2-4816-abdb-3958698454c6.jpg","index":0,"item":"56cd8c8b-0df2-439b-8e68-85bde1cf5050","keywords":null,"link":"/360/20250105_hvg-diploma-2025-mate-Nyitraine-Sardy-Diana","timestamp":"2025. január. 05. 08:15","title":"„A hallgató keze az őszi félévben legyen koszos a cefrétől, télen pedig kapjon ínhüvelygyulladást a sok metszéstől”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"085182df-2690-46e5-98a5-2cc73f895067","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Tisza politikusa felszólította a köztársasági elnököt, hogy mondjon valódi beszédet az ország tényleges állapotáról.","shortLead":"A Tisza politikusa felszólította a köztársasági elnököt, hogy mondjon valódi beszédet az ország tényleges állapotáról.","id":"20250104_Magyar-Peter-Sulyok-Tamas-felszolitas-valodi-beszed","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/085182df-2690-46e5-98a5-2cc73f895067.jpg","index":0,"item":"bdd32334-78c0-4ad4-ab3c-c5ac0848a139","keywords":null,"link":"/itthon/20250104_Magyar-Peter-Sulyok-Tamas-felszolitas-valodi-beszed","timestamp":"2025. január. 04. 11:52","title":"Magyar Péter: Ha a miniszterelnök minden családtagja százmilliárdossá válik, az államfőnek meg kell szólalnia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"219d6440-032d-4064-b25f-f574e7aed462","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A 4,77 méter hosszú Volkswagen Tayron a Tiguan és a Touareg közötti űr betöltésére hivatott.","shortLead":"A 4,77 méter hosszú Volkswagen Tayron a Tiguan és a Touareg közötti űr betöltésére hivatott.","id":"20250106_bearaztak-a-vadonatuj-hatalmas-vw-t-a-7-szemelyes-tayront","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/219d6440-032d-4064-b25f-f574e7aed462.jpg","index":0,"item":"71e1239b-f942-4f56-a848-ebb04efa0766","keywords":null,"link":"/cegauto/20250106_bearaztak-a-vadonatuj-hatalmas-vw-t-a-7-szemelyes-tayront","timestamp":"2025. január. 06. 06:41","title":"Beárazták a vadonatúj hatalmas VW-t, a 7 személyes Tayront","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"59d104fc-4d18-4e82-951b-0a632b3644d9","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A biturbó V6-os Praga Bohema ára adók nélkül is 600 millió forint magasságában mozog.","shortLead":"A biturbó V6-os Praga Bohema ára adók nélkül is 600 millió forint magasságában mozog.","id":"20250105_a-csehek-tenyleg-megcsinaltak-meregdraga-szuperautojukat-praga-bohema","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/59d104fc-4d18-4e82-951b-0a632b3644d9.jpg","index":0,"item":"fe1c408b-8d1f-49c8-a16e-4efd3a09a8bf","keywords":null,"link":"/cegauto/20250105_a-csehek-tenyleg-megcsinaltak-meregdraga-szuperautojukat-praga-bohema","timestamp":"2025. január. 05. 07:21","title":"A csehek tényleg megcsinálták méregdrága szuperautójukat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aa1aa63c-d31c-42cc-87f8-53e02bf397f6","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Két és fél éve volt az esküvő, az akkor 18 éves menyasszonynak addigra már volt egy 4 éves gyereke.","shortLead":"Két és fél éve volt az esküvő, az akkor 18 éves menyasszonynak addigra már volt egy 4 éves gyereke.","id":"20250104_kunhegyes-polgarmester-18-eves-feleseg-elhagyta","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aa1aa63c-d31c-42cc-87f8-53e02bf397f6.jpg","index":0,"item":"268b7c46-cc48-4e81-a54b-7940b76cf60c","keywords":null,"link":"/elet/20250104_kunhegyes-polgarmester-18-eves-feleseg-elhagyta","timestamp":"2025. január. 04. 08:23","title":"Elhagyta Kunhegyes 80 éves volt fideszes polgármesterét a 60 évvel fiatalabb felesége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"15beeca8-9d3d-4e8c-a9a1-2cb62db96806","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el a háttérben és hallgassa meg szerzőink legjobb írásait! Ezen a héten Lenthár Balázs Hősök vagy gonosztevők? sorozatából egy kegyetlen lázadóvezér, akiről nem őrzött meg semmit a nép emlékezete. ","shortLead":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el...","id":"20250105_Elvitelre-podcast-Hosok-vagy-gonosztevok-Dozsa-Gyorgy","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15beeca8-9d3d-4e8c-a9a1-2cb62db96806.jpg","index":0,"item":"22c9b080-5832-4387-9eca-5fb24597c9a8","keywords":null,"link":"/itthon/20250105_Elvitelre-podcast-Hosok-vagy-gonosztevok-Dozsa-Gyorgy","timestamp":"2025. január. 05. 06:00","title":"Elvitelre #100: Dózsa György, a kegyetlen lázadóvezér, akiről nem őrzött meg semmit a nép emlékezete","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"317e652f-1e4f-470a-ba59-6123259f6c9a","c_author":"Kovács Bálint","category":"kultura","description":"Azért fest, hogy körülvegyék az emlékei, amelyeket csak ő maga lát a képeibe, és amelyektől nehezen is válik meg, ha jön egy gyűjtő: Osgyányi Sára festőművészt a műteremlakásában látogattuk meg, hogy a számára legfontosabb drogról faggassuk.","shortLead":"Azért fest, hogy körülvegyék az emlékei, amelyeket csak ő maga lát a képeibe, és amelyektől nehezen is válik meg, ha...","id":"20250105_osgyanyi_sara_fetomuveszinterju_festmeny_festeszet_kepzomuveszeti-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/317e652f-1e4f-470a-ba59-6123259f6c9a.jpg","index":0,"item":"44f2496d-3f44-4720-b7e2-cb00f75222bc","keywords":null,"link":"/kultura/20250105_osgyanyi_sara_fetomuveszinterju_festmeny_festeszet_kepzomuveszeti-ebx","timestamp":"2025. január. 05. 17:00","title":"„Nem engedhetném meg magamnak, hogy megvegyem a saját képeimet”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e8b8bf86-b4d5-48fe-8f51-d0ba04483c40","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"Az év első hatoslottó-sorsolásán nem volt telitalálatos szelvény.","shortLead":"Az év első hatoslottó-sorsolásán nem volt telitalálatos szelvény.","id":"20250105_hatos-lotto-lottoszamok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e8b8bf86-b4d5-48fe-8f51-d0ba04483c40.jpg","index":0,"item":"27b00a1b-9a77-44e1-9af1-0443241fbf65","keywords":null,"link":"/itthon/20250105_hatos-lotto-lottoszamok","timestamp":"2025. január. 05. 18:16","title":"Ezekkel a számokkal lehetett tarolni a hatos lottón","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az előzetes félszek ellenére sem volt balhé Bahreinben, de a Lotus úgy elhúzta a mezőny nótáját, hogy a regnáló világbajnok idei első győzelme is csak azért fér be a hírekbe, mert ő az egyetlen, akin Raikkonen és Grosjean nem tudtak időben átgázolni.
Mitől volt jó a vasárnapi bahreini futam?
Mitől, ha a szokásos parádék helyett mindenki csak visszafogottan pózolt, és ha a koronaherceg még a magyar nézőket is fontosnak tartotta megnyugtatni: Bahreinben egyébként minden rendben van? Mitől, ha a sivatagi pálya körül nézőt egész hétvége alatt alig láthattunk, és helyette a kanyarkijáratok körül a homokra festett színes geometriai minták mutogatásával gondoltak színt vinni a közvetítésbe? Mitől, ha mielőtt a pódiumon az első három a pezsgő helyett valami cukros lébe nyalhatott volna bele, még kínosan végignéztük (hallgattuk), hogy a célvonalon áthaladást követően gurulóra váltó Rosberg látványa visítozó őrjöngést váltott ki Mezei Dánielből.
A válasz lehet egyszerűen az, hogy Raikkonen miatt. Illetve: a Lotus miatt. Mert bár a mezőny többi része is a pályán volt (nyilván), e futam után végül is helyén valónak tűnik azt is sarkítva hozzátenni: minek.
Vettel nyert, de Raikkonen nagyobbat
AP / Hassan Ammar
Szombaton ugyebár a legtöbben hülyének nézték a Lotus finnen alkalmazott taktikáját - azt, hogy azzal együtt is egy garnitúrányi gumit spóroltattak meg Raikkonennel, hogy emiatt a rajtrácson kicsúszak a Top10-ből. Pedig ez a versenyen szimplán bevált, igaz, ehhez az is kellett, hogy a finn - tőle idén szokatlanul - igen jól rajtolva, az első kanyarban a 8. helyen forduljon, hogy aztán gyorsan lelépje az előtte izmozó Rosberget is. És hogy végül nem nyerte meg?
Nos, ezt tudja be ki-ki Vettel harcosságának, Raikkonen higgadtságának - vagy annak, hogy a finn egyetlen esélyét a végső előzésre annak köszönhetően szalasztotta el, hogy a célegyenes végén a német haverja nagy valószínűséggel már féktávon belül váltott irányt (ami ugyebár szabálytalan - és ezt Raikkonen a dobogóra állás előtt láthatóan szóvá is tette; egy laza, legyintős kézmozdulat kíséretében). Vígasztalásul pedig legyen elég annyi, hogy ha még egy kört menni kell, akkor az utolsó cseppig elhasznált üzemanyag miatt Vettel nem fejezte volna be a futamot. De befejezte, megnyerte, hadd vigye!
Lotusos virágvasárnap
Ezzel együtt, a Lotusnak nagyon nagy napja volt vasárnap, mert bár azt Bulliet korábban is állította, hogy e mezőnyben jó az autó, és igazából dobogón volna a helye, ezt a múlt heti kínai, nagy gumizabálós betlivel bezárólag leginkább a meglévő kincstári optimizmus számlájára lehetett írni. Most nem, Bahreinben szárnyak nőttek a két fekete lóra. De ezzel együtt is: a Lotus helyzete Bahreinben éppen ugyanolyan volt, mint a Maláj nagydíjon a Sauberé (illetve: csak Perezé, aki a második lett), és Kínában a Mercedesé (illetve: inkább csak Rosbergé, aki bezsebelte élete első f1-es győzelmét). A Renault ex-gyári csapata meglepte a komplett mezőnyt a vasárnap mutattot teljesítményével, mert bár látszólag mindenkit ugyanaz a probléma súlytotta.
A rajt utáni első kanyar Bahreinben
AP / Luca Bruno
Az, hogy a Pirellivel most jár itt először a versenyautós karaván, és így a szokásosnál kevesebb információjuk volt az istállóknak mindarról, ami a körülményváltozással az autók és a gumik közti kölcsönhatásban történik, és arról, hogy mi az, ami ilyenkor pluszban az aszfaltba taposható.
Márpedig az még az mtv-s közvetítés elején is elhangzott, hogy a verseny idejére még a szombati időmérő alatt mért, a helyszíni viszonyokhoz képest kissé hűvös időtől is 12 Celsius-fokkal hidegebb viszonyok közt indult el a verseny. És az, hogy az aszfalt 42-50 vagy 30-40 Celsius-fokos, egyáltalán nem mindegy. Pont az autók tapadásában nem mindegy, és pont abban nem, hogy a tűhegyesre állított motorokat mindez hogyan befolyásolja. (Ezért is lesz éremes alaposan átbogarászni a rendre alapos elemzést író Farkas Péter szerda körül befutó írását az f1hirek.hu-n.) És itt jön a képbe egy tény: Grosjean tesztelt itt korábban, még a Pirelli alkalmazottjaként, vagyis neki egyedül volt plusz tapasztalata Bahreinből, aminek - sok más tényezőt is figyelembe véve - meg is lett az eredménye.
Azt is érdemes azonban visszaidézni, hogy a Lotus az első futam óta folyamatosan előre halad, tapadt az egyértelmű favoritokra (Red Bull, McLaren), az alulteljesítő Ferrarira és a kiugró formát mutató Mercedes árnyékában óvatosan közel lopózott a mezőny éléhez. Most pedig, hogy szinte minden összeállt - csak a futamgyőzelem nem. Raikkonen csalódottsága, az, hogy a 11. helyről csak a 2. lett, alaptalan - hirtelen a harmadik helyen találják magukat a konstruktőrök versenyében. Kár, hogy innen valószínűleg már nem vezet feljebb az idei út...
Poroszkáltak még
Ami a verseny többi részét, illetve szereplőit illeti: ha a Lotus nincs, az egész sivatagi showból leginkább arra emlékeznénk, hogy Rosberg előbb Hamiltont, majd Alonsót terelte ki a pályáról (a döngölt homokra). Ennek szabályosságát meglepően sokáig csócsálták a versenyfelügyelők, hiába, hogy az F1 előtt futó GP2 mezőnyben is akadt pont ezen a részen, pont ilyen hajmeresztő manőver. A Mercedes - mondjuk úgy - sportdiplomáciai erősödését mutatja, hogy míg más esetekben a boxutca áthajtásos büntetés minimum kijárt volna egyetlen ilyen kormánymozdulatért is, végül Rosberg egyik hajmeresztő manőverét sem találták szankcionálandónak. A magunk részéről akkor is inkább Alonsónak adnánk igazat, a spanyol szerint tehát eztán nem csak előzni lehet majd a pályán kívülről is (ahogy Hamilton tette, miután homokvihart zúdított a pályára), de az előzni készülő riválisokat eztán következmények nélkül akár a kórházba is el lehet küldeni.
A McLarenek és a Ferrarik "sehol"
AP / Hassan Hammar
Jó hír az 5. helyet elcsípő Alonsónak vagy sem, de úgy látszik, hogy Massa kezd végre rálelni arra az útra, amin legalább az év végéig kihúzhatja a Ferrarinál. Az például, ahogy a verseny elején beszúrt Raikkonen mellé, és ahogy képes volt nem felöklelni a kanyarban is mellette lévő Lotust, komoly élversenyzői erényről és harciasságról tett bizonyságot. Akkor is, ha ez a lesipuskás megoldás időleges diadalt hozott csak a brazilnak, aki végül a 9. lett. És ha ez nem is nevezhető ferraris szemmel sikernek, Massa ezzel a pozícióval eljutott oda, ahol most a mezőnyben a Ferrarik helye van.
A négy futam alatt Massa eddig elért eredményei (kiesett, 15., 13. 9.) ugyan Alonsoéhoz (5., 1., 9. 7.) képest még szerények, de jelzik: a brazil lassan kész végre kikászálódni a tavalyi depressziójából. Abból, amiben az idén negyedszer is pórul járt Schumachernek (aki előbb a Q1-ből nem jutott tovább, aki alatt váltót cseréltek, és aki nagy-nagy szerencsével lett a 10.) és Buttonnak lesz lassan bérelt helye. Merthogy Button megint, négy futamból már másodszor is nullázott. És bár most nem betlizett, mint Malajziában, hanem a technika ment szét alatta, ez a brit újabb világbajnoki címről szőtt álmait képes lehet visszabontani.
Webber, a nevető hanyadik?
A vasárnap - a rendező jóvoltából is - észrevétlenek közt feltétlen ki kell emelni, hogy Webber, aki lényegében semmi említésre méltót nem csinált a rajt után, megint simán behúzta a negyedik helyet. Egyetlen alkalomal sem villogott (simán lenyomta őt Raikkonen - igaz, a Lotus sokkal gyorsabb volt), de most a legkiegyensúlyozottabb eredmények szállítójának számít. Jöhet eső, jöhet szél, de a stabilitásnak köszönhetően az ausztrál úgy áll a bajnokságban a 3. helyen (csak 5 pontra a vezető Vetteltől), hogy erőlködés nélkül csinált 4x4-et - négy futam négy negyedik hely. És bár a 2012-es szezonból Bahreinben épp csak lefutottá tették az idény elejét, mi a magunk részéről e kiegyensúlyozottságot a világbajonki címre esélyesek legfontosabb tualjdonságának neveznénk.