Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"845e3c8e-67cb-4e9a-b327-d64bded53639","c_author":"BrandLab","category":"brandcontent","description":"Idén május 13–16. között rendezik meg az Ipar Napjai Nemzetközi ipari szakkiállítás mellett az Automotive Hungary Nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállítást a Hungexpo-n. A pavilon csaknem 80 százaléka már foglalt, így mindenki, aki kilátogat az eseményre számos újdonságra és érdekességre számíthat. Baranyai Gergő kiállításigazgatóval beszélgettünk.","shortLead":"Idén május 13–16. között rendezik meg az Ipar Napjai Nemzetközi ipari szakkiállítás mellett az Automotive Hungary...","id":"20250414_Automotive-hungary-ipar-napjai-kiallitas-hungexpo-baranyai-gergo-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/845e3c8e-67cb-4e9a-b327-d64bded53639.jpg","index":0,"item":"8eaadd89-916d-4ebc-8e6b-b8d792ee3357","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250414_Automotive-hungary-ipar-napjai-kiallitas-hungexpo-baranyai-gergo-interju","timestamp":"2025. május. 20. 15:30","title":"Kíváncsi, hol tart az autóipar? Májusban választ kaphat rá!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f398e6ae-0201-4eb8-a062-fb789b4d55f4","c_author":"Para-Kovács Imre","category":"360","description":"A meghirdetett repülőrajton már elég sokat élcelődtünk, de azért az talán mégis túlzás, hogy Magyarország egyre inkább egy ábrándozó vakondra emlékeztet, aki szeretné meghódítani a tágas eget, és ennek érdekében tárgyalásokat folytat a gilisztával. Vélemény.","shortLead":"A meghirdetett repülőrajton már elég sokat élcelődtünk, de azért az talán mégis túlzás, hogy Magyarország egyre inkább...","id":"20250521_Para-Kovacs-Imre-gazdasag-nagy-marton-valasztasi-osztogatas-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f398e6ae-0201-4eb8-a062-fb789b4d55f4.jpg","index":0,"item":"0bed6f52-9406-432e-b284-202a0724dc66","keywords":null,"link":"/360/20250521_Para-Kovacs-Imre-gazdasag-nagy-marton-valasztasi-osztogatas-velemeny","timestamp":"2025. május. 21. 09:01","title":"Para-Kovács Imre: Ha a Fidesz–KDNP-Titanicot nem menti meg a jéghegy ellen bevetett hajszárító","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3a5dda03-c4c3-42bf-a2d0-cc7518001650","c_author":"Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"Nem volt meglepetés a titkos szavazás eredménye: kedden az Országgyűlés kormánypárti többsége két új alkotmánybírót választott. Polt Péter lemondott legfőbb ügyész és Hende Csaba volt honvédelmi miniszter került be a testületbe, ahonnan még így is hiányzik egy tag. A kitiltott Hadházy Ákos a ruhatárban szavazhatott, és meghekkelte a voksolást.","shortLead":"Nem volt meglepetés a titkos szavazás eredménye: kedden az Országgyűlés kormánypárti többsége két új alkotmánybírót...","id":"20250520_Papirforma-a-szavazason-alkotmanybiro-lett-a-felrenezo-exfougyesz-Polt-es-a-bukott-miniszter-Hende-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3a5dda03-c4c3-42bf-a2d0-cc7518001650.jpg","index":0,"item":"836a7c66-d512-49cd-b90b-1b6bb9c1f9da","keywords":null,"link":"/itthon/20250520_Papirforma-a-szavazason-alkotmanybiro-lett-a-felrenezo-exfougyesz-Polt-es-a-bukott-miniszter-Hende-ebx","timestamp":"2025. május. 20. 09:42","title":"Papírforma a szavazáson: alkotmánybíró lett a félrenéző exfőügyész Polt és a bukott miniszter Hende","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ba8513f5-a45f-4198-ad6d-bf5bd332391d","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Románia frissen megválasztott elnöke reméli, lesz erre lehetősége. ","shortLead":"Románia frissen megválasztott elnöke reméli, lesz erre lehetősége. ","id":"20250520_nicusor-dan-elnoki-rezidencia-sajat-lakas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ba8513f5-a45f-4198-ad6d-bf5bd332391d.jpg","index":0,"item":"35c7a6e7-faf4-4b32-a13d-40d6dd2f3338","keywords":null,"link":"/vilag/20250520_nicusor-dan-elnoki-rezidencia-sajat-lakas","timestamp":"2025. május. 20. 16:13","title":"Nicusor Dan inkább jelenlegi otthonában maradna, nem akar az elnöki rezidenciára költözni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e85d14f7-135c-4dc6-8936-efe50fccf34c","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"„Ha ez a névválasztás volt végül az a verzió, amit a tervezés során elfogadtak, akkor vajon mi lehetett a többi?! Harapós Nyuszik?” – írja az elemző.","shortLead":"„Ha ez a névválasztás volt végül az a verzió, amit a tervezés során elfogadtak, akkor vajon mi lehetett a többi...","id":"20250520_Racz-Andras-Harcosok-Klubja-logo-nyilaskeresztesek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e85d14f7-135c-4dc6-8936-efe50fccf34c.jpg","index":0,"item":"3312140b-eee7-4cfc-8925-47f8d79b0929","keywords":null,"link":"/itthon/20250520_Racz-Andras-Harcosok-Klubja-logo-nyilaskeresztesek","timestamp":"2025. május. 20. 11:07","title":"Rácz András szerint a Harcosok Klubjának logója kísértetiesen hasonlít a nyilaskeresztesek H betűjére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"76e49341-23ae-43f6-bcb0-75ae9e0466c7","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Fidesz frakcióvezetője arról beszélt, hogy hiába járnak a bíróságra, a sajtóperekben eljáró bírók utálják őket. A Fővárosi Törvényszék inkább tényeket hozott, és arra mutatott rá, hogy az ítélettel zárult sajtó-helyreigazítási ügyek mindössze 3 százalékát helyezte hatályon kívül a felsőbb bíróság, és egyiket sem bírói elfogultság miatt.","shortLead":"A Fidesz frakcióvezetője arról beszélt, hogy hiába járnak a bíróságra, a sajtóperekben eljáró bírók utálják őket...","id":"20250520_Kozlemenyben-cafolta-Kocsis-Mate-allitasait-a-Fovarosi-Torvenyszek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/76e49341-23ae-43f6-bcb0-75ae9e0466c7.jpg","index":0,"item":"294a2450-1064-448f-96d9-d6d18ae18893","keywords":null,"link":"/itthon/20250520_Kozlemenyben-cafolta-Kocsis-Mate-allitasait-a-Fovarosi-Torvenyszek","timestamp":"2025. május. 20. 14:58","title":"Közleményben cáfolta Kocsis Máté elfogult bírákról tett állításait a Fővárosi Törvényszék","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a0d72d7c-d2e9-4c33-b30b-4142308ee634","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Inkább a hibridekre koncentrálnak, mint szinte mindenki most.","shortLead":"Inkább a hibridekre koncentrálnak, mint szinte mindenki most.","id":"20250520_Visszavonulot-fuj-a-Honda-nem-erolteti-a-villanyautokat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a0d72d7c-d2e9-4c33-b30b-4142308ee634.jpg","index":0,"item":"c59c17a0-067e-4769-a51e-ecefe86fa48e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250520_Visszavonulot-fuj-a-Honda-nem-erolteti-a-villanyautokat","timestamp":"2025. május. 20. 08:15","title":"Visszavonulót fúj a Honda, nem erőlteti a villanyautókat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8b6115e3-b336-4e1b-ae9a-b4a3de9702d6","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Új üzenetküldési lehetőségek jelennek meg a Viber alkalmazásban. A felhasználók a márkákkal való kommunikáció során találkozhatnak a Carousel és a List néven bemutatott új interaktív megoldással.","shortLead":"Új üzenetküldési lehetőségek jelennek meg a Viber alkalmazásban. A felhasználók a márkákkal való kommunikáció során...","id":"20250520_viber-uzleti-uzenetek-carousel-list-markak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8b6115e3-b336-4e1b-ae9a-b4a3de9702d6.jpg","index":0,"item":"f6c23dea-53d0-4f2f-8d32-4f5cc384a81f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250520_viber-uzleti-uzenetek-carousel-list-markak","timestamp":"2025. május. 20. 08:03","title":"Újfajta üzeneteket fog kapni a Viberben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az előzetes félszek ellenére sem volt balhé Bahreinben, de a Lotus úgy elhúzta a mezőny nótáját, hogy a regnáló világbajnok idei első győzelme is csak azért fér be a hírekbe, mert ő az egyetlen, akin Raikkonen és Grosjean nem tudtak időben átgázolni.
Mitől volt jó a vasárnapi bahreini futam?
Mitől, ha a szokásos parádék helyett mindenki csak visszafogottan pózolt, és ha a koronaherceg még a magyar nézőket is fontosnak tartotta megnyugtatni: Bahreinben egyébként minden rendben van? Mitől, ha a sivatagi pálya körül nézőt egész hétvége alatt alig láthattunk, és helyette a kanyarkijáratok körül a homokra festett színes geometriai minták mutogatásával gondoltak színt vinni a közvetítésbe? Mitől, ha mielőtt a pódiumon az első három a pezsgő helyett valami cukros lébe nyalhatott volna bele, még kínosan végignéztük (hallgattuk), hogy a célvonalon áthaladást követően gurulóra váltó Rosberg látványa visítozó őrjöngést váltott ki Mezei Dánielből.
A válasz lehet egyszerűen az, hogy Raikkonen miatt. Illetve: a Lotus miatt. Mert bár a mezőny többi része is a pályán volt (nyilván), e futam után végül is helyén valónak tűnik azt is sarkítva hozzátenni: minek.
Vettel nyert, de Raikkonen nagyobbat
AP / Hassan Ammar
Szombaton ugyebár a legtöbben hülyének nézték a Lotus finnen alkalmazott taktikáját - azt, hogy azzal együtt is egy garnitúrányi gumit spóroltattak meg Raikkonennel, hogy emiatt a rajtrácson kicsúszak a Top10-ből. Pedig ez a versenyen szimplán bevált, igaz, ehhez az is kellett, hogy a finn - tőle idén szokatlanul - igen jól rajtolva, az első kanyarban a 8. helyen forduljon, hogy aztán gyorsan lelépje az előtte izmozó Rosberget is. És hogy végül nem nyerte meg?
Nos, ezt tudja be ki-ki Vettel harcosságának, Raikkonen higgadtságának - vagy annak, hogy a finn egyetlen esélyét a végső előzésre annak köszönhetően szalasztotta el, hogy a célegyenes végén a német haverja nagy valószínűséggel már féktávon belül váltott irányt (ami ugyebár szabálytalan - és ezt Raikkonen a dobogóra állás előtt láthatóan szóvá is tette; egy laza, legyintős kézmozdulat kíséretében). Vígasztalásul pedig legyen elég annyi, hogy ha még egy kört menni kell, akkor az utolsó cseppig elhasznált üzemanyag miatt Vettel nem fejezte volna be a futamot. De befejezte, megnyerte, hadd vigye!
Lotusos virágvasárnap
Ezzel együtt, a Lotusnak nagyon nagy napja volt vasárnap, mert bár azt Bulliet korábban is állította, hogy e mezőnyben jó az autó, és igazából dobogón volna a helye, ezt a múlt heti kínai, nagy gumizabálós betlivel bezárólag leginkább a meglévő kincstári optimizmus számlájára lehetett írni. Most nem, Bahreinben szárnyak nőttek a két fekete lóra. De ezzel együtt is: a Lotus helyzete Bahreinben éppen ugyanolyan volt, mint a Maláj nagydíjon a Sauberé (illetve: csak Perezé, aki a második lett), és Kínában a Mercedesé (illetve: inkább csak Rosbergé, aki bezsebelte élete első f1-es győzelmét). A Renault ex-gyári csapata meglepte a komplett mezőnyt a vasárnap mutattot teljesítményével, mert bár látszólag mindenkit ugyanaz a probléma súlytotta.
A rajt utáni első kanyar Bahreinben
AP / Luca Bruno
Az, hogy a Pirellivel most jár itt először a versenyautós karaván, és így a szokásosnál kevesebb információjuk volt az istállóknak mindarról, ami a körülményváltozással az autók és a gumik közti kölcsönhatásban történik, és arról, hogy mi az, ami ilyenkor pluszban az aszfaltba taposható.
Márpedig az még az mtv-s közvetítés elején is elhangzott, hogy a verseny idejére még a szombati időmérő alatt mért, a helyszíni viszonyokhoz képest kissé hűvös időtől is 12 Celsius-fokkal hidegebb viszonyok közt indult el a verseny. És az, hogy az aszfalt 42-50 vagy 30-40 Celsius-fokos, egyáltalán nem mindegy. Pont az autók tapadásában nem mindegy, és pont abban nem, hogy a tűhegyesre állított motorokat mindez hogyan befolyásolja. (Ezért is lesz éremes alaposan átbogarászni a rendre alapos elemzést író Farkas Péter szerda körül befutó írását az f1hirek.hu-n.) És itt jön a képbe egy tény: Grosjean tesztelt itt korábban, még a Pirelli alkalmazottjaként, vagyis neki egyedül volt plusz tapasztalata Bahreinből, aminek - sok más tényezőt is figyelembe véve - meg is lett az eredménye.
Azt is érdemes azonban visszaidézni, hogy a Lotus az első futam óta folyamatosan előre halad, tapadt az egyértelmű favoritokra (Red Bull, McLaren), az alulteljesítő Ferrarira és a kiugró formát mutató Mercedes árnyékában óvatosan közel lopózott a mezőny éléhez. Most pedig, hogy szinte minden összeállt - csak a futamgyőzelem nem. Raikkonen csalódottsága, az, hogy a 11. helyről csak a 2. lett, alaptalan - hirtelen a harmadik helyen találják magukat a konstruktőrök versenyében. Kár, hogy innen valószínűleg már nem vezet feljebb az idei út...
Poroszkáltak még
Ami a verseny többi részét, illetve szereplőit illeti: ha a Lotus nincs, az egész sivatagi showból leginkább arra emlékeznénk, hogy Rosberg előbb Hamiltont, majd Alonsót terelte ki a pályáról (a döngölt homokra). Ennek szabályosságát meglepően sokáig csócsálták a versenyfelügyelők, hiába, hogy az F1 előtt futó GP2 mezőnyben is akadt pont ezen a részen, pont ilyen hajmeresztő manőver. A Mercedes - mondjuk úgy - sportdiplomáciai erősödését mutatja, hogy míg más esetekben a boxutca áthajtásos büntetés minimum kijárt volna egyetlen ilyen kormánymozdulatért is, végül Rosberg egyik hajmeresztő manőverét sem találták szankcionálandónak. A magunk részéről akkor is inkább Alonsónak adnánk igazat, a spanyol szerint tehát eztán nem csak előzni lehet majd a pályán kívülről is (ahogy Hamilton tette, miután homokvihart zúdított a pályára), de az előzni készülő riválisokat eztán következmények nélkül akár a kórházba is el lehet küldeni.
A McLarenek és a Ferrarik "sehol"
AP / Hassan Hammar
Jó hír az 5. helyet elcsípő Alonsónak vagy sem, de úgy látszik, hogy Massa kezd végre rálelni arra az útra, amin legalább az év végéig kihúzhatja a Ferrarinál. Az például, ahogy a verseny elején beszúrt Raikkonen mellé, és ahogy képes volt nem felöklelni a kanyarban is mellette lévő Lotust, komoly élversenyzői erényről és harciasságról tett bizonyságot. Akkor is, ha ez a lesipuskás megoldás időleges diadalt hozott csak a brazilnak, aki végül a 9. lett. És ha ez nem is nevezhető ferraris szemmel sikernek, Massa ezzel a pozícióval eljutott oda, ahol most a mezőnyben a Ferrarik helye van.
A négy futam alatt Massa eddig elért eredményei (kiesett, 15., 13. 9.) ugyan Alonsoéhoz (5., 1., 9. 7.) képest még szerények, de jelzik: a brazil lassan kész végre kikászálódni a tavalyi depressziójából. Abból, amiben az idén negyedszer is pórul járt Schumachernek (aki előbb a Q1-ből nem jutott tovább, aki alatt váltót cseréltek, és aki nagy-nagy szerencsével lett a 10.) és Buttonnak lesz lassan bérelt helye. Merthogy Button megint, négy futamból már másodszor is nullázott. És bár most nem betlizett, mint Malajziában, hanem a technika ment szét alatta, ez a brit újabb világbajnoki címről szőtt álmait képes lehet visszabontani.
Webber, a nevető hanyadik?
A vasárnap - a rendező jóvoltából is - észrevétlenek közt feltétlen ki kell emelni, hogy Webber, aki lényegében semmi említésre méltót nem csinált a rajt után, megint simán behúzta a negyedik helyet. Egyetlen alkalomal sem villogott (simán lenyomta őt Raikkonen - igaz, a Lotus sokkal gyorsabb volt), de most a legkiegyensúlyozottabb eredmények szállítójának számít. Jöhet eső, jöhet szél, de a stabilitásnak köszönhetően az ausztrál úgy áll a bajnokságban a 3. helyen (csak 5 pontra a vezető Vetteltől), hogy erőlködés nélkül csinált 4x4-et - négy futam négy negyedik hely. És bár a 2012-es szezonból Bahreinben épp csak lefutottá tették az idény elejét, mi a magunk részéről e kiegyensúlyozottságot a világbajonki címre esélyesek legfontosabb tualjdonságának neveznénk.